آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

پرداخت معوقات فرهنگیان، وضعیت پرداخت حقوق ایثارگران و پیگیری آزمون استخدامی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته‌ی گذشته پیگیری آزمون استخدامی و عدم برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور بود.

پرداخت معوقات فرهنگیان در ردیف بودجه آموزش و پرورش/ تصمیم‌گیری برای ایجاد زبان‌های مختلف در مدارس 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: امسال در بودجه آموزش و پرورش ردیفی جداگانه برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نظر  گرفته شده و این بودجه از قسمت بودجه عمومی کاملا جداست.

وی در خصوص آموزش زبان‌های مختلف به مدارس گفت: در این خصوص هم برای هر زبان کمیته‌های مختلفی تشکیل شده تا تصمیم قطعی اتخاذ شود.
  
وضعيت پرداخت حقوق ايثارگران در دستور كار قرار دارد 
 محمد حسين كفراشی مشاور وزير و مدير كل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص تخصيص اعتبارات به خانواده شهدا و ايثارگران گفت: مكاتباتی با سازمان مديريت انجام شده  ولی چون تاکنون ٢٥ هزار نفر از افراد تحت پوشش ایثارگر داريم از لحاظ اعتبارات مالی با مشكلاتی مواجه شده ایم كه اميدواريم سازمان مديريت همكاری بيشتری در اين خصوص داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: طبق ماده ٥١ جامع خدمات رسانی به ايثارگران، كليه دستگاه های اجرايی مشمول اين قانون موظفند به خانواده شهدا و جانبازان بالاتر از ٢٥ درصد‏ به مبلغی معادل حداقل حقوق كاركنان دولت را كه هر سال تعلق گیرد به صورت ماهيانه پرداخت کنند که اين قانون بايد از سال ٩٢  به اجرا در می آمد اما تنها در برخی وزارتخانه ها اجرا شد و آموزش و پرورش نيز پيگيري های لازم را در اين خصوص انجام داده است.
 
آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نمی‌شود 
شاهین نوش آبادی معاون مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه امسال آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: از سال ٩٢ به بعد هیچ آزمونی تحت عنوان اعزام معلمان به خارج از کشور برگزار نشد چرا که تعداد زیادی از معلمان در آزمون سال‌های ٨٩-٩٠ و ٩١ قبول شدند ولی هنوز به خارج از کشور نرفته‌اند.

پیگیری وضعیت آزمون استخدامی 
 محمد بطحايی معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: اعلام نیاز برای برگزاری آزمون به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده اما هنوز پاسخی از سوی این سازمان داده نشده است که حداقل تا یک ماه آینده باید وضعیت روشن شود و به محض ابلاغ پاسخ سازمان مدیریت به آموزش و پرورش سهمیه آزمون به تفکیک جنسیت، شهر و مقطع تحصیلی اعلام می شود.

رتبه بندی کارکنان اداری آموزش و پرورش در انتظار پاسخ 
محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: منتظر تصویب بودجه آموزش و پرورش هستیم تا به طور دقیق وضعیت رتبه بندی و افزایش دریافتی بازنشستگان و کادر اداری مشخص شود.

پرداخت 5 درصدی مراکز آموزشی غیردولتی به آموزش و پرورش
مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مراکز آموزشی غیردولتی موظف به پرداخت 5 درصد از درآمدهای سالانه خود با هدف کیفیت بخشی آموزشی به آموزش و پرورش هستند.

نگاه ویژه آموزش و پرورش به آموزش زبان در مناطق دو زبانه 
رخساره فضلی مدير كل دفتر آموزش پيش دبستانی اظهار داشت: سیستم دو زبانه فرصتی برای جبران آموزش زبان به شمار می رود برای این منظور دوره های یکساله فشرده برای استان‌های مختلف در نظر گرفته شده چرا که لازم است دانش آموزان برای تطبیق با کتاب های استاندارد آموزشی به زبان مادری تسلط پیدا کنند که تقویت در ساختار زبان مادری به دنبال هدف تدوین برنامه های آموزشی در دوره پیش دبستانی است.

حداکثر سرانه تحصیل در مدارس شاهد؛ 780 هزار تومان/ ظرفیت مدارس شاهد افزایش می یابد 
محمد حسین کفراشی مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد حداقل و حداکثر هزینه‌هایی را برای تحصیل دانش‌آموزان در نظر دارند که حداقل هزینه برای مقطع ابتدایی 350 هزار تومان و حداکثر آن 530 هزار تومان اعلام شده و متوسطه اول حداقل هزینه 400 هزار تومان و حداقل آن 600 هزار تومان و دوره متوسطه دوم با حداقل هزینه 480 هزار تومان و حداکثر 780 هزار تومان ثبت‌‌نام می‌شود.

ثبت نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از اول خرداد ماه آغاز می‌شود 
محمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش از ثبت نام اینترنتی پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از ابتدای خرداد ماه خبر داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام رتبه بندی ما راداز سال 2/7/94 حکم زدن اما پرداخت نکردن علت چیست بابا مگر برای سال 94 بودجه رتبه بندی تصویب نشده بود پس چرا پرداخت نمی کنند
آخرین اخبار