آتش سوزی در بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان +تصاویر

بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان بر اثر مشکلات فنی دچار حریق شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گیزمودو؛ در یک آتش سوزی که روز جمعه در نیروگاه "ایوانپا" آمریکا رخ داد، بخشی از این نیروگاه آسیب دید و یک سوم از ظرفیت تولیدی آن برای زمانی نامشخص تعطیل شد. 

این آتش سوزی در یکی از برج های نیروگاه رخ داد و کارگران موفق شدند در کمتر از 20 دقیقه، پیش از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر، آن را مهار کنند. مسئولان نیروگاه گزارش داده اند آتش سوزی ممکن است بر اثر زاویه نامناسب آینه ها رخ داده باشد.

سخنگوی این نیروگاه اظهار کرده است که اعلام علت دقیق این حادثه هنوز ممکن نیست؛ اما به نظر می رسد زاویه نامناسب آینه ها باعث ایجاد این آتش سوزی شده است. 

این آتش سوزی خطرات نیروگاه های خورشیدی را به خوبی به تصویر کشیده است. نیروگاه های خورشیدی متمرکز علاوه بر این که در معرض آتش سوزی قرار دارند، حیات وحش را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. بسیاری از پرندگان در هنگام عبور از آسمان، به دلیل شدت نور خورشید و حرارت بالای منعکس شده از آینه ها کشته می شوند.

نیروگاه "ایوانپاه" واقع در بیابان موهاوی، بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان است. در ساخت این نیروگاه از 173 هزار آینه استفاده شده و بنا کردن آن 2.2 میلیارد دلار هزینه داشته است. این نیروگاه با سه برج 140 متری، توان تولید 392 مگاوات برق را دارد.

آتش سوزی در بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان +تصاویر

آتش سوزی در بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی جهان +تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار