شهدا منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) بودند

استاندار خراسان رضوی گفت: شهدا منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان درهمایش تجلیل از خاندان معظم شهدای مدافع حرم، ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی، خلقت انسان ها هدفمند است، گفت: همواره در طول تاریخ، پیامبران برای دعوت انسان ها به فطرت الهی و حرکت در مسیر رشد و تعالی مبعوث شده اند.
وی افزود: انسان های کامل با پیمودن مسیر ترقی به درجه ای از کمال می رسند که به عنوان پیامبرانی از سوی خداوند برای نهادینه کردن مکارم اخلاق، برپایی قسط و عدل در جامعه و براندازی طاغوت به سوی خلق فرستاده شده اند.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: مدینه فاضله پیامبر در صدر اسلام شکل گرفت و با ظهور طلایه دار امامت عدالت، برابری، اخوت، وحدت، آزادی، ثروت و علم در جامعه انسانی به اعلا درجه خود خواهد رسید.
رشیدیان تصریح کرد: گروه هایی به اشتباه به جای ترویج تقوای ستیز بر تقوای پرهیز تاکید کرده و معتقدند مسلمانان باید تا ظهور حضرت مهدی(عج) از فعالیت برای بهبود شرایط، دفاع از دین و ایجاد عدالت در جامعه دوری کنند.
وی با تاکید بر باطل بودن این تفکر، گفت: همان طور که سیره حضرت امام(ره) نشان داد منتظر واقعی شخصی است که در راه عدالت، آزادی و جاری شدن احکام اسلام در جامعه تلاش کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرمایش امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه" مرا به زینت تقوا بیارای تا در جهان قسط و عدل را گسترش دهم"، اظهار داشت: تقوایی که پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) به ما آموختند تقوای ستیز بوده است.
رشیدیان ادامه داد: بنابراین شهدا با جهاد در راه خدا برای برپایی ارزش های اسلام، عدالت، آزادی و برابری؛ منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) بودند و ایمان را به همراه عمل صالح به منصه ظهور رساندند.
رشیدیان از شهدای مدافع حرم به نام گروهی نام برد که حراست از ارزش های اسلام را بدون مرز و جدا از تفاوت های ملیتی محقق کردند.
استاندار خراسان رضوی شهدا را معامله کنندگان با پروردگار دانست و گفت: مردم شریف ایران؛ عزت، استقلال، اقتدار و قدرت خود را مدیون خون شهدا هستند و بر تمام مسئولان واجب است تا با تمام امکان در خدمت خانواده معظم شهدا باشند و برای اعتلای معنویت در جامعه تلاش کنند.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این همایش به تبیین جایگاه شهدا در دین اسلام پرداخت و گفت: جهاد، دفاع، مقاومت و شهادت از مقدس ترین امور در نزد پروردگار است.
وی افزود: به نص صریح قرآن کریم؛ شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی میخورند به همین جهت وظیفه ما حراست از خون این عزیزان، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد زمینه های رشد و توسعه روزافزون ایران اسلامی است.
شهیدی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم به دلیل حراست از حریم ائمه معصوم(ع) در سوریه و عراق و جلوگیری از نفوذ دشمن به خاک کشور از جایگاه خاصی برخورداراند .
در این همایش از همسران، پدران و مادران شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.