پشت در‌های بسته "مجلس خبرگان" چه گذشت؟ / نظر‌ها درباره ریاست آیت‌الله جنتی چه بود؟

در اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله جنتی با 51 رأی بعنوان ریاست این مجلس انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم امروز سه‌شنبه 4خردادماه از ساعت 9 صبح در مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.
 
در ابتدای این مراسم از هیأت رئیسه سنی جهت استقرار در جایگاه برای اداره جلسه افتتاحیه که دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان عضو آن هستند، دعوت شد.
 
آیات سید ابوالفضل میرمحمدی و ابراهیم امینی به ترتیب رئیس و نائب رئیس سنی افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری شدند، همچنین سیدصدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان  رهبری دوره پنجم را بر عهده داشتند.
 
در ابتدای مراسم افتتاحیه، پیام مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به مناسبت پنجمین دوره خبرگان قرائت شد، همچنین گزارش انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ارائه شد.
 
امروز پشت درهای بسته جلسه مجلس خبرگان چه گذشت؟/ چرا آیت‌الله جنتی رئیس شد؟
 
در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم و کمیسیون‌ها برای مدت دو سال انتخاب شدند، آیات هاشمی شاهرودی، امینی و جنتی کاندیدای ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شدند در این میان نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود.
 
آیت الله جنتی با اکثریت آرا و کسب 51 رأی به طور قاطع به مدت رئیس مجلس خبرگان رهبری شد، آیت الله امینی با با 21 رای و آیت الله هاشمی شاهرودی نیز با کسب 13 رای از دیگر کاندیداها ریاست مجلس خبرگان بودند.
 
آرا نشان دهنده اقبال اکثریت اعضای مجلس خبرگان رهبری به آیت الله جنتی است چرا که وی با اختلاف خیلی زیاد رئیس مجلس خبرگان رهبری شد اما هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به جزء ریاست تغییری نکرده است.
 
امروز پشت درهای بسته جلسه مجلس خبرگان چه گذشت؟/ چرا آیت‌الله جنتی رئیس شد؟
 
** انتخاب آیت‌الله جنتی سیلی محکمی به انگلیس بود
 

آیت الله علی اسلامی عضو دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص انتخاب رئیس و هیئت رئیسه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انگلیس کوشید تا در مجلس خبرگان رهبری دخالت کند و علیه آیت‌الله جنتی حرف‌هایی را مطرح کرد و از ملت ایران خواست که به وی رأی ندهند تا وارد خبرگان رهبری نشود.

وی در ادامه افزود: مجلس خبرگان رهبری در تعیین هیئت رئیسه اصرار بر این داشت که سیلی محکمی به انگلیس بزند و این کشور توبه کند تا دیگر قصد دخالت در امور داخلی ایران نداشته باشد.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری رأی قاطعی به آیت‌الله جنتی دادند، ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان رهبری با این کار وحدت و انسجام در خبرگان را حفظ کردند و جواب دندان شکنی به انگلیس دادند.

 

امروز پشت درهای بسته جلسه مجلس خبرگان چه گذشت؟/ چرا آیت‌الله جنتی رئیس شد؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم این تصمیم در انتخاب رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری درس عبرتی برای رسانه‌ها و دولت‌های بیگانه باشد تا دیگر نسبت به استقلال و عزت ایران توطئه‌های دیگری نداشته باشند.

 

آیت‌الله اسلامی درخصوص کاندید نشدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندید نشد چرا که زمینه برای وی آماده نبود و حرف‌ها و حاشیه‌های اخیری که از سوی خانواده‌ش ایجاد شد تأثیرگذار بوده است. این اقدامات در کارهای سیاسی و اجتماعی هاشمی رفسنجانی تأثیر داشته است. 

**خبرگان غیرت داشت که آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس انتخاب شد

عبدالهادی حسینی شاهردوی عضو دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گذشته نیز برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان رای زیادی نداشت.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه خبرگان غیرت داشت که آیت‌الله جنتی را با تفاوت آرای زیادی انتخاب کرد، گفت: بیگانگان و دشمنان بر علیه آیت الله جنتی بوق و کرنا کردند و دوستان کاری کردند که آنها احساس ناامیدی کنند.
 
امروز پشت درهای بسته جلسه مجلس خبرگان چه گذشت؟/ چرا آیت‌الله جنتی رئیس شد؟
 
**اعضای مجلس خبرگان به یک فرد انقلابی رأی دادند
 
سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اعضای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به آیت الله جنتی اعتماد کرده و وی را به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.
 
وی در ادامه افزود: آیت الله جنتی از ابتدا و قبل انقلاب جزء کسانی بوده که در مسیر انقلاب حرکت کرده است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری به یک فرد انقلابی اعتماد کرده و رای دادند، گفت: مسئولیتی از لحاظ قانونی به وی سپرده شده است که امیدواریم به خوبی عهده‌دار باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص کاندید نشدن آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی ملاحظات خودشان را داشتند که به صحنه انتخاب رئیس خبرگان وارد نشدند.
 
 
 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
38 ساله برکت میریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
الحمدولله تاکورشودهرانکه نتواددید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
پاینده باشی وطنم
ایران اسلامی عزیز
تا خرمشهر های دیگر فتح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس وامریکا وطرفداران فتنه گرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
خدااااااااایا شکرررررررررت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
و مشتی محکم به صورت آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
به کوری چشم لیبرال ها،انقلاب ادامه دارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
درود بر آیت الله جنتی
Germany
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
انشاءاله پشتیبان رهبری و بر طرف کننده مشکلات مردم باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
انشاالله که این انتخاب مایه خیر و برکت باشد .با آرزوی موفقیت برای آیت‌الله جنتی
آخرین اخبار