یزد؛

علاقه مند کردن کودکان به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ، راهبردی مهم و نیازمند توجه و برنامه ریزی

مدیر کل صدا و سیمای یزد : علاقه مند کردن کودکان به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ، راهبردی مهم و نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل صدا و سیمای یزد گفت :  ذهن انسان   در  کودکی آماده پذیرش و یادگیری است و باید  به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خصوص مطالعه و آموزش قرآن کریم   توجه خاص و ویژه ایی شود .

 پهلوانیان ، آموزش و آشنایی کودکان با تجارب دیگران  و پرورش ذوق و سلیقه  آنها  از طریق ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه  می تواند کشور اسلامی ما را به توسعه و پیشرفت همه جانبه نزدیکتر کند .

 مدیر کل صدا و سیمای یزد  تاکید کرد :  باید  دانست و اعتقاد داشت که کتاب امن ترین پناهگاه کودک و نوجوان است. کودکان و نوجوانانی که قطعا مدیران و آینده سازان کشور خواهند بود ، پس باید برای این مهم برنامه ریزی کرد و برنامه مشخص ارایه نمود .

وی با قدردانی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد و برگزاری این جشنواره فرهنگی گفت :  تألیف، نشر، برپایی و تجهیز کتابخانه های عمومی و ...  یک  قسمت  از  کار است و باید  فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  به کمک خانواده ها ، مربیان و معلمان و رسانه های جمعی ترویج و تبلیغ شده تا در مردم و الخصوص کودکان و نوجوانان انگیزه مطالعه ایجاد شود .

جشنواره جوان و کتاب ویژه جوانان و نوجوانان فعال حوزه کتابخوانی با هدف تجلیل از کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌ها در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) شهر حمیدیا برگزار و در پایان مراسم از  جوانان برتر کتابخوان و حامیان کتابخانه های عمومی شهر حمیدیا تقدیر  بعمل آمد .
انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار