خراسان رضوی پیشرو دردیجیتالی شدن تصاویر پزشکی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تامین اجتماعی این استان در پیاده سازی سیستم دیجیتالی تصاویر پزشکی بر اساس استاندارد های جهانی در کشور پیشرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، دکتر حمید داستانی افزود: تمام مراکز درمانی و بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان رضوی تا پایان امسال به سیستم دیجیتالی تصاویر پزشکی مجهز خواهند شد.
وی اظهار داشت: پیاده سازی سیستم دیجیتالی شدن تصاویر پزشکی در بیمارستان فارابی مشهد زیر پوشش تامین اجتماعی استان برای نخستین بار در کشور به طور آزمایشی صورت گرفته است.
داستانی گفت: در این سیستم تمام تصاویر پزشکی شامل رادیولوژی، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن و سونوگرافی که برای بیماران تجویز می شود از حالت آنالوگ خارج شده و اطلاعات مربوطه تحت شبکه در اختیار پزشکان قرار می گیرد.
وی دقت، تشخیص سریع و دقیق، بی نیازی از فیلم و ورود داروهای ظهور و ثبوت عکس از خارج کشور، کاهش هزینه های نیروی انسانی، کاهش اشعه وارده به بیمار، کاهش هزینه های نگهداری، عدم نیاز به تاریک خانه و فیلم و افزایش کارایی را از جمله مزایای این روش برشمرد.
مدیر انفورماتیک بیمارستان فارابی مشهد نیز گفت: پیاده سازی سیستم دیجیتالی تصاویر پزشکی در این بیمارستان از شهریور ماه پارسال آغاز شدو در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید.
مهدی خسرویان افزود: پیاده سازی سیستم مزبور با هزینه سه میلیارد ریال برای تجهیز و زیرساخت های لازم انجام شده است.
وی اظهار کرد: در این سیستم، انتقال و ذخیره تصاویر پزشکی تبدیل به فرمت دیجیتال شده و از طریق شبکه در اختیار پزشکان قرار می گیرد.
وی گفت: با پیاده سازی این سیستم سالانه 10 میلیارد ریال در هزینه های مربوطه صرفه جویی شده و فرآیند ایجاد تصاویر پزشکی و تحویل آن به پزشک از 12 ساعت به 20 دقیقه کاهش می یابد.
خسرویان افزود: امکان دسترسی به تصاویر پزشکی از راه دور و مشورت با پزشکان خارج از کشور در این زمینه از دیگر مزایای این روش است.
انتهای پیام
//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.