مومنی‌مقدم: ایران توانایی شکست فرانسه را دارد/ لوزانو سنجیده عمل می‌کند

کارشناس والیبال ایران گفت: بازیکنان ایران اگر مقابل تیم ملی فرانسه در حد و اندازه‌‌های واقعی خود ظاهر شوند، توانایی شکست این تیم را دارند.

رضا مومنی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران تا پایان روز دوم رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: خوشبختانه تیم ملی ایران موفق شد در این دو دیدار با شایستگی و نماییش خوب نتایج لازم را کسب کند و راه صعود به المپیک را هموارتر کند.

وی ادامه داد: دیدار با استرالیا برای تیم ایران شرایط خاصی داشت. از آنجایی که این تیم 4 سال قبل خاطره بدی در ذهن والیبالیستهای ایران باقی گذاشته بود، سبب شد حساسیت مسابقه زیاد شود. با این حال پیروزی ایران در آن مسابقه منجر شد علاوه بر کسب سه امتیاز بازیکنان از لحاظ روحی در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند.

مومنی مقدم خاطر نشان کرد: تیم ملی کانادا یکی از تیم‌های خوب حاضر در این مسابقات است. این تیم بازیکنان خوبی دارد و فکر می‌کنم ملی‌پوشان ایران با آنالیز خوبی که از حریفشان داشتند توانستند نتیجه لازم را کسب کنند.

وی افزود: ایران در دو ست نخست دیدار با کانادا با مشکل مواجه شه بود اما لوزانو با تعویض‌های هوشمندانه و فکر شده توانست نتیجه را به نفع تیم ما تغییر دهد. در واقع باید در نظر داشت که نقش لوزانو چقدر در این پیروزی پر رنگ بود. این مربی بسیار سنجیده عمل می‌کند.

این کارشناس والیبال دیدار با فرانسه را سخت‎‌ترین نبرد تیم ایران در این مسابقات دانست و افزود: فرانسوی‌ها تیم بسیار یکدست و منظمی دارند. آن‌ها در حمله بسیار متنوع عمل می‌کنند و این کار هر حریفی را سخت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنان ایران به دور از استرس و هیجان بتوانند باتمام توانایی خود در دیدار با فرانسه ظاهر شوند و صحبت‌های آنالیزور و کادر فنی را به خوبی در زمین پیاده کنند قطعا می‌توانند برنده میدان باشند.

مومنی‌مقدم افزود: تیم ملی فرانسه یکی از کم اشتباه‌ترین تیم‌های جهان در زدن سرویس و در خط دریافت است. بازیکنان ایران اگر بتوانند با کاهش درصد اشتباهات خود مقابل تیم فرانسه ایستادگی کنند، می‌توانند نتیجه لازم را بدست آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار