رئیس جمهور ترکیه، روسیه را به مسلح کردن "پ ک ک" متهم کرد

طیب اردوغان، روسیه را به تجهیز گروه پ ک ک متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ رسانه های داخلی ترکیه روز دوشنبه گزارش دادند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، روسیه را به قرار دادن تسلیحات ضد هوایی و راکت در اختیار گروه غیرقانونی «حزب کارگران کردستان» ترکیه (پ ک ک) متهم کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران پس از بازدید از استان دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه در اوایل هفته، روسیه را به انتقال تسلیحات به پ ک ک از طریق عراق و سوریه متهم کرد. 

اردوغان گفت: "در این لحظه، تروریست ها در حال استفاده از تسلیحات ضد هوایی و موشک های تامین شده توسط روسیه هستند. سازمان تروریستی جدایی طلب مجهز به این تسلیحات است. این (تسلیحات) از طریق سوریه و عراق، به آنها منتقل شده است."

"سازمان تروریستی جدایی طلب" اصطلاح دولت ترکیه برای اشاره به پ ک ک است. این گروه سه دهه است با دولت ترکیه می جنگد؛ جنگی که به کشته شدن بیش از 40 هزار نفر، عمدتا اعضای پ ک ک در منطقه عمدتا کردنشین جنوب شرقی ترکیه منجر شده است.

به رغم این که اردوغان پیش از این از روسیه به علت حمایت این کشور از مبارزان کرد در سوریه انتقاد کرده است، ولی به نظر می آید تازه ترین اظهارات، نخستین باری باشد که رئیس جمهور ترکیه، مسکو را به ارائه تسلیحات به پ ک ک متهم می کند. گروهی که از سوی ترکیه، آمریکا و اروپا به عنوان سازمانی تروریستی قلمداد می شود.

ترکیه همچنین مبارزان کرد سوریه گروه "یگان های مدافع خلق" (ی پ گ) را به عنوان گروهی تروریستی قلمداد می کند و از حمایت روسیه و آمریکا از این گروه، که با داعش در سوریه مبارزه می کند، به خشم آمده است.

ترکیه، یک عضو ناتو، بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه و یکی از مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
برای ترکیه تروریست محسوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
من کوردم و پ ک ک روتروریست نمیدانم
-
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
آقای خردوغان ، فعلا که همین گروهی که شما تروریست خطابش میکنی داره با تمام قوا با داعش دستپرورده خود شما مبارزه میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
پ ک ک تروریست نیست
-
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
هموطن فراموش نکن گروهک پژاک که شاخه ای از پ ک ک است هزاران نفر از هموطن هایمان را به فجیعترین شکل به شهادت رسانده اند.جنگ سردشت(ارتفاعات جاسوسان) همین چند سال قبل....
آخرین اخبار