مهاجران علت اصلی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت افزایش نرخ بیکاری در خراسان رضوی را مهاجرت نیروهای کار به استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عیسی منصوری در نشست تخصصی اشتغال منطقه شرق کشور در سال جاری که در اداره کل رفاه و تعاون خراسان رضوی برگزار شد، از افزایش نرخ بیکاری خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به 12 درصد رسیده است و علت آن مهاجرت پذیری استان خراسان رضویست؛ چرا که در دوره رکود استان هایی که ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند مهاجرت پذیرتر می شوند و بر همین اساس با افزایش نیروی کار مهاجر استان، نرخ بیکاری هم افزایش می یابد.

وی از ایجاد اشتغال در رشته های کفش، پوشاک و زعفران در استان خبر داد و افزود: استان خراسان رضوی در بررسی های صورت گرفته در 3 رشته کفش، پوشاک و زعفران می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.

منصوری تصریح کرد: در حال حاضر خراسان رضوی، 15 هزار نفر در صنعت کفش و 137 هزار نفر در زنجیره تولید زعفران در بخش کشاورزی نیروی کارفعال دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاسیس مدرسه تولید کفش در مشهد برای بالا بردن سطج مهارت نیروی کار استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مشکل صنعت کفش در استان خراسان رضوی پایین بودن سطح مهارت است که با تاسیس این مدرسه توانستیم نیروی کار ماهر را با استفاده از مربیان و تجهیزات خارجی تربیت کنیم.

منصوری ترغیب سرمایه گذاران برای تولید محصولات زعفرانی را یکی از ایجاد اشتغال های مهم استان دانست و افزود: قهوه زعفرانی برای اولین بار در دنیا در مشهد تولید شد و سعی می کنیم با ترغیب سرمایه گذاران صادرات زعفران خام را کاهش دهیم و به جای آن محصولاتی که با زعفران تولید می شوند را افزایش دهیم.

وی نبود آمارو اطلاعات دفیق از تعداد و علت بیکاری کشور را یکی از معضلات مهم عنوان و خاطر نشان کرد: مرکز آمار ایران اطلاعات و داده های خامی را به ما داده است که نمی تواند ابزار مناسبی برای سیاست گذاری باشد، بنابر این از ابتدای سال فرم هایی را طراحی کردیم که اگر مسئولان استانی کمک کنند گزارش های کامل و جامعی از تعداد بیکاران و علت آن، می توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام/س - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.