رسیدن اعتصاب های فرانسه به مترو پاریس/زیان 80 میلیون دلاری توتال در پی اعتصاب های کارگری

در پی اعتصاب های کارگری در فرانسه، شرکت توتال 80 میلیون دلار خسارت دیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، يک منبع آگاه در شرکت فرانسوي توتال از خسارت سنگين اين شرکت از اعتصاب هاي اخير خبر داد.

بر اساس سندي که اين خبرگزاري از يکي از مديران توتال به دست آورده، اعتصاب پالايشگاه هاي فرانسه باعث شده است تا خسارات سنگيني به توتال وارد شود.

اعتصاب هاي اخير، که در چارچوب اعتراض به اصلاح قوانين کار فرانسه به اجرا در آمد، باعث شد تا از دو هفته پيش تاکنون، پالايشگاه هاي توتال به تعطيلي کشيده شود. 

بر اساس اين گزارش، ميشل شارتون، مدير بخش پالايش و شيمي گروه توتال در اروپا، در مکاتبه اي داخلي اظهار داشته است اين شرکت هر هفته بين 40 تا 45 ميليون دلار از محل اعتصاب هاي کارگري زيان ديده است.

به گفته اين مدير توتال، زيان واقعي شرکت بيش از ارقام است. چرا که زحمات چهار سال اخير شرکت در راستاي بهبود بازاريابي و جلب اطمينان مشتريان پايمال شده است.

از سوی دیگر، رسانه ها گزارش دادند اعتصاب ها به مترو پاریس نیز سرایت کرده است. بی بی سی گزارش داد کارکنان مترو پاريس و حومه بيش از يک هفته مانده به آغاز مسابقات فوتبال يورو 2016، به صف اعتصاب کارکنان راه آهن ملي فرانسه پيوستند تا سيستم حمل و نقل اين کشور را بيش از پيش فلج کنند.

علاوه بر اين، انتظار مي رود که کارکنان بنادر نيز در همراهي با معترضين دست از کار بکشند. اتحاديه هاي کارگري در اعتراض به لايحه اصلاح قانون کار دست به اعتصاب زده اند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار