کرمان؛

مهدگیاهان داروئی شرق کشور

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان گفت شهرستان ریگان کلکسیونی از گیاهان دارویی شرق کشور می باشد که با رونق انها اقتصاد شهرستان دوچندان خواهد شد .

مهدگیاهان داروئی شرق کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بهزاد بارانی در حاشیه بازدید از عرصه های منابع طبیعی منطقه کوهشاه ریگان گفت :بیش از 36نمونه داروی گیاهی منحصر به فرد در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان رویش دارند .

وی گفت این تعداد گیاه دارویی از طریق کارشناسان منابع طبیعی وابخیزداری ریگان شناسایی شده اند وبه کشاورزان ترویج داده خواهد شد .

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان عنوان کرد منطقه کوهشاه ریگان طی بررسی کارشناسان منابع طبیعی ذخیرگاه انواع گیاهان دارویی در کشور می باشد .

بارانی اظهار کرد تعدادی از این گیاهان دارویی در این شهرستان هنوز شناسایی نشده اند وکارشناسان در حال شناسایی این گونه های منحصر به فرد می باشند .

وی گفت بیشترین گیاهان دارویی شامل اویشن کلپوره درمنه کسرک و...می باشد که اهالی مناطق اکنون در حال برداشت تعدادی از این گیاهان دارویی می باشند .

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان عنوان کرد در اجرای طرح بین المللی ار اف ال دی ال در شهرستان ریگان کشت گیاهان دارویی در این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفت .

بارانی گفت اهالی این مناطق در سطح وسیع به کشت گیاهان دارویی با مشارکت پروزه جف پرداختند که بر رونق اقتصادی شهرستان خواهد افزود .

وی خاطر نشان کرد به زودی زیره در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان بر داشت وروانه بازار خواهد شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار