علی رغم به توافق نرسیدن کشورهای صادر کننده نفت؛

خبرگزاری فرانسه: استقبال گرم از پیشنهاد ایران در نشست اوپک

خبرگزاری فرانسه گزارش داد برخی از کشورهای عضو اوپک، از پیشنهاد ایران درباره سهمیه های نفت در نشست وین استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد:، شماری از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، از پیشنهاد ایران برای بازگشت به سهمیه های استخراج نفت برای هر کشور و تعیین سهمیه کلی برای کل تولید اوپک استقبال کردند.

در این گزارش آمده است: ایران بازگشت به سهمیه های استخراج نفت برای هر کشور و تعیین سهمیه کلی برای کل تولید اوپک به کشورهای عضو این سازمان نفتی که حدود یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تأمین ‏می‌کند و وظیفه آن هماهنگی و یکپارچه سازی سیاست‌های نفتی ‏کشورهای عضو با هدف تضمین ثبات قیمت ها در بازار جهانی است، پیشنهاد داد.

بر اساس این گزارش، شماری از کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا و اکوادور  به گرمی از بازگشت به سهمیه های استخراج نفت برای هر کشور و تعیین سهمیه کلی برای کل تولید اوپک که ایران آن را پیشنهاد داده است، استقبال کردند.

اولوخیو دل پینو، وزیر نفت و معادن ونزوئلا، امروز قبل از گشایش نشست وزیران نفت اوپک در وین از پیشنهاد بازگشت به سهمیه های استخراج نفت برای هر کشور و تعیین سهمیه کلی برای کل تولید اوپک استقبال کرد و آن را برای تعیین روابط حاکم بر بازار نفت بسیار با اعتبار دانست.

 وی گفت: ما خواستار حاکم شدن نظامی بر بازار نفت هستیم که در آن برای هر کدام از کشورهای عضو، گستره کمینه و بیشینه ای برای تولید نفت کشورها و نه قیمت آن در بازارهای جهانی‏ در نظر گرفته شود.  دل پینو سپس افزود:   وقتی تولید نفت در برخی دیگر از کشورهای عضو اوپک مختل شود کشورهایی که ظرفیت تولید بیشتری دارند می توانند نفت بیشتری تولید کنند. 

ویلسون پاستور، نماینده اکوادور در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک،) نیز  از پیشنهاد بازگشت به سهمیه های استخراج نفت برای هر کشور و تعیین سهمیه کلی برای کل تولید اوپک استقبال کرد. وی گفت: ما دراین باره با ایران موافق هستیم اما نمی دانم آیا امروز شرایط لازم برای رایزنی در این باره در نشست امروز فراهم باشد یا خیر.

نماینده اکوادور در اوپک افزود: بعید به نظر می رسد که در نشست امروز توافقی برای محدود سازی تولید نفت کشورهای عضو این نهاد نفتی به دست آید. زیرا از نشست دوحه قطر که در این باره به شکست انجامید مدت زمانی نمی گذرد. در این مدت زمان اندک نیز کشورهای عضو نتوانسته اند اختلافات خود را در خصوص کاهش تولید نفت کنار گذارند.

گفته می شود اعضای سازمان اوپک در نشست امروز وین، بر سر تثبیت سطح تولید به توافق نرسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار