تئاتر در هفته ای که گذشت:

از نزدیک شدن چراغ خاموشی یک نمایش تا مصوبه کف فروشی در ایرانشهر

نمایش راز مهر راز سپهر بخاطر فروش کم تا مرز توقف در اجرا رود و از طرفی تماشاخانه ایرانشهر هم قانون کف فروش بلیط نمایش را به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

 در این هفته بیشتر کارگردان های تئاتر گلایه از کم فروشی بلیط اثار خود داشتند که حتی نزدیک یود نمایش " رامهر ، راز سپهر" چراغ سالن نمایشی آن خاموش شود و از طرفی بسیاری از گروه ها بخاطر  عدم توان مالی برای پرداخت دستمزد هزینه ها ی چهره مجبور شده اند به تماشاخانه های خصوصی بروند.

از برگزیدگان  نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی عصر شنبه ۸ خردادماه در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر تجلیل شد ئ در بخش های :عکس ، پوستر، نمایشنامه نویسی ، رادیویی ، تجربه های اجرا جوایز گروهی و فردی جوایزی را به خود اختصاص داد.

محوطه مجموعه تئاتر شهر از تاریخ سیزدهم تا پانزدهم خرداد ماه امسال به مناسبت ایام سوگواری رحلت حضرت امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان با برگزاری ویژه برنامه «همایش ملی تئاتر مردمی خرداد» خواهد بود. که این آثار به ترتیب پشت سرهم اجرا خواهد شد و در آخر نمایش دریادلان روی صحنه پارک دانشجو خواهد رفت.
 
نمايش «مكبث» به كارگردانی رضا ثروتی که در هفدهمين دوره فستيوال «رنگين كمان» سن پترزبورگ شركت كرده بود، موفق به كسب عنوان نمايش برگزيده اين جشنواره از سوی انجمن منتقدان تئاتر روسیه شد. گفتنی است مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر پیران، بهروز کاظمی، نواب ثریا و علیرضا خسروجردی در اجرای نمایش «مکبث» در فستیوال «رنگین کمان» سن پترزبورگ به ایفای نقش پرداختند.

ایوب  آقاخانی با اجرای نمایش " کسوف " در سال 95 امسال را برای گروه پوشه سال اجرا در تماشاخانه های خصوصی نامید به همین منظور شاهد اجراهای نمایش در تماشاخانه های خوصی خواهیم بود.

به تصویب رسیدن کف فروش در تماشاخانه ایرانشهر هم پایش باز شد که این قانون به شرح ذیل است: بر اساس این مصوبه، هر اثر نمایشی باید طی 10 اجرای اولیه خود معادل 33درصد ظرفیت سالن اجرای خود را بلیت‌فروشی داشته باشد. در غیر اینصورت گروه‌های نمایشی که قادر به رسیدن به حد نصاب کف فروش در 10 اجرای اولیه خود نباشند، به کار خود پایان خواهند داد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.