پاسخ کوبنده نماینده عراق: رژیم سعودی به سفیر خود آموزش دیپلماتیک بدهد/در صورت تکرار گزافه گویی، سفیر عربستان را اخراج کنید!

رئیس جنبش "اراده" در عراق، از عربستان خواست برای آموزش کار دیپلماتیک به سفیر خود در بغداد، او را به دورۀ آموزشی بفرستد.

پاسخ کوبنده نماینده عراق: رژیم سعودی به سفیر خود آموزش دیپلماتیک بدهد/در صورت تکرار گزافه گویی سفیر عربستان را اخراج کنید!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، نماینده پارلمان و رییس جنبش "اراده" در عراق، از عربستان خواست برای آموزش کار دیپلماتیک به سفیر خود در بغداد، او را به دورۀ آموزشی بفرستد.

بر این اساس، "حنان الفتلاوی" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر از عربستان سعودی درخواست می کنم که سفیرشان در عراق را به دورۀ آموزشی فشرده درباره اصول کار دیپلماسی بفرستند، زیرا "ثامر السهبان" اظهاراتی تازه سر داده و در امور داخلی عراق دخالت کرده و این بار از تغییر بافت جمعیت سخن رانده است.

الفتلاوی تاکید کرد: این گونه اظهارات، خلاف فعالیت دیپلماتیک در هر کشوری است. در این میان، وزارت خارجۀ عراق نیز سکوت کرده است، به همین سبب از آن ها نیز می خواهم، این سفیر را فرا بخوانند و یک بار برای همیشه به او هشدار دهند که از این گونه اظهارات غیرمنضبط و فکر نشده درباره عراق دست بکشد.
 
الفتلاوی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که السهبان به هشدارها گوش ندهد، بهتر است او را از عراق اخراج کنیم، زیرا ما به سفیری که تحریک به طایفه گری و دعوت به فتنه انگیزی کند، نیازی نداریم؛ به ویژه که مردم عراق از طایفه های مختلفی هستند و اکنون درگیر شدیدترین جنگ برای آزادسازی خاک میهن از پلیدی های داعش هستند و این نخستین بار است که چنین همبستگی با نهادهای امنیتی و بسیج مردمی صورت می گیرد و در چنین شرایطی، به هیچ وجه نیازمند اظهاراتی نیستیم که ما را به خانه اول برگرداند.

ثامر السهبان، تاکنون چندین بار به سبب اظهارات مداخله جویانه در امور عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخته است به طوری که مردم چند شهرِ عراق با برگزاری تظاهرات، اخراج او از کشور را خواستار شدند.

السبهان در جدیدترین اظهارات توهین آمیز و مداخله جویانه خود مدعی شده است که حضور شخصیت‌های ایرانی نزدیک فلوجه بیانگر آن است که ایرانیها "به دنبال سوزاندن اعراب عراقی در آتش طایفه‌گری، و تغییر بافت جمعیتی این کشور هستند"!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ال سعوداز بنیان خر بوده اند وخرزاده باقی خواهند ماند کسی نیست به این سفیر ناخلف بگوید شماها عددی برای ایران نیستی تا یکم فشار به شما بیاد خودتان به دامن باباتان امریکاه می گذاری اگر وجودشو داری خودتان نشان دهید به امریکاه ننازی درود بر حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
بیچاره خر /حیف نیست سعودیها به خر تشبیه کنی
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام من اول باید بگویم که چرا در همچین زمانی دولت عراق سفیر نجسترین رطزیم منطقه را قبول کرده الان وقتشه این زباله را بیرون کنند تا عراق به ارامش برسد ثانیا عراق کشوری تشکیل شده از اقوام مختلف و بین انها اعراب بیسترین جمعیت را دارد و اصلا عرب زبان در انجا نداریم بلکه اعراب روشنفکرتراز کشورهای خلیجی هستند اعراب اصیل و پایه در یمن هستن و دیگر اعراب برگرفته از قوم یمنی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
آل سعود خیلی خر
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
اولا یکی به این احمق بگه که اخه عراقی ها که عرب نیستند عرب زبان اند کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ماذا فاذا؟حالت خوبه؟عرب اصل هم هستن اتفاقا. و عرب باشن یا نباشن چه فرقی میکنه؟ اونها برادران دینی ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ازروزاول می بایستی سفیررژیم وهابی سعودی ازعراق اخراج می شدتمامی ادامه درگیریهادرعراق حمایت رژیم سعودی ازتروریستهای داعش است.وازضعف دولت ومجلس عراق توانسته سواستفاده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا رو شکر اگاهی سیاسی در عراق بالاتر از این هست که با این مزخرفات خللی در رابطه با ایران ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
این زن باید رئیس جمهور عراق بشه. واقعا مرده!!!
آخرین اخبار