تبریز؛

افتتاح فاز اول پادگان شهید فروزنده تیپ 121 تکاور تبریز

فاز اول پادگان شهید رحمان فروزنده تیپ 121 تکاور تبریز ، افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش گفت : پادگان جدید تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با نام شهید رحمان فروزنده هفتمین پادگان جدید نزاجا در کشور است که در طرح جابجایی قرار دارد و در زمینی به مساحت 71 هکتار در خارج از شهر تبریز ایجاد می‌شود اما به دلیل مشکل معارض تاکنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیر باقری افزود : کل پادگان 50 هزار مترمربع است که فاز اول این پادگان شامل هشت هزار و 23 متر مربع ساختمان و میدان صبحگاه با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد به بهره‌برداری رسیده است و 21هزار مترمربع هم نیمه کاره می باشد.

به گفته وی کل این تیپ تا یک و نیم سال آینده در این پادگان جدید مستقر خواهند شد.

در این مراسم همچنین امیر سرتیپ پور دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با اشاره به لزوم آمادگی این نیرو ،گفت : در کنار ارتقای آمادگی رزمی و دفاعی ، جا به جایی پادگان ها به محل جدید از اولویت های ارتش است.

وی افزود : در 5-6 سال گذشته ، 5 پادگان در کشور جا به جا شده و در حال حاضر هم 12 پادگان یا درحال انتقال و ساخت هست و یا کار مطالعاتی دارد و بنا داریم تا 10 سال آینده کارهمه پادگان هایی را که در طرح جابجایی و فروش هستند تمام کنیم.

وی مناطق حاشیه و مرزی کشور از جمله آذربایجان شرقی ، خوزستان ، خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان را از مناطق اولویت دار عنوان کرد و افزود : در داخل کشور هم مناطقی همچون شیراز ، زنجان ، قزوین و بقیه جاها در دستورکار هستند.

استاندار آذربایجان شرقی هم درمراسم افتتاح فاز اول پادگان جدید تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در تبریز، از آمادگی این استان برای استقرار یگان‌های مختلف نیروهای مسلح خبر داد و گفت : وظیفه خود می‌دانیم امکانات و زمینه‌های حضور مقتدرانه نیروهای مسلح را در عرصه تامین و تقویت امنیت فراهم کنیم.

جبارزاده افزود: برای تکمیل این پادگان و استقرار یگان‌های ارتش در آن و همچنین سایر طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در کنار ارتش قهرمان هستیم و امیدواریم بتوانیم خدمت‌گزارانی امین و صادق برای تلاشگران عرصه امنیت باشیم.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های معظم شهدای ارتش ، یادگاران 8 سال دفاع مقدس این نیرو و دست‌اندرکاران اجرای پروژه پادگان جدید نیروی زمینی ارتش در تبریز قدردانی شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار