گفتگوی ویدیویی سرپرست وزارت امور خارجه با کنسولگری‌های افغانستان

سرپرست و معین اداری و مالی وزارت امور خارجه با سفرا و مسئولان سفارت‌های جمهوری اسلامی افغانستان از طریق کنفرانس ویدیویی گفتگو کرد.

گفتگوی ویدیویی سرپرست وزارت امور خارجه با کنسولگری‌های افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نصیر احمد اندیشه؛ سرپرست و معین اداری و مالی وزارت امور خارجه با سفرا و مسولان بخش کنسولی سفارت‌های جمهوری اسلامی افغانستان در امارات متحده عربی، کویت و اردن و همچنان جنرال کنسولگری ها در شهرهای جده و دبی از طریق کنفرانس ویدیویی گفتگو کرد.

در این کنفرانس ویدیویی مشکلات و چالش ها در بخش های صدور پاسپورت اتباع افغانستانی در کشورهای مذکور، کار روی پروسه تبدیل پاسپورت  افغان‌هایی که با پاسپورت های پاکستانی در آن کشورها سکونت دارند، تهیه و ارسال لیست های عاجل برای آن عدۀ افغانستانی هایی که تذکره‌های غیابی ضرورت دارند صحبت شد.

همچنین، فورم انلاین/روی خط برای اخذ پاسپورت، تنظیم سیستم بایومیتریک مرکزی، ایجاد کمیته مشترک از نمایندگان باصلاحیت وزارت های امور خارجه، داخله، عدلیه و مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، جهت رسیدگی به مشکلات بخش کنسولی و افغان های مقیم این کشورها صحبت و دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات فوق الذکر به مسوولین در بخش های مربوطه ابلاغ گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار