رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ایران عنوان کرد؛

نرخ باسوادی اتباع خارجی در ایران به ۶۲ درصد رسیده است

علی باقرزاده گفت: طی سه سال گذشته ۵۰ هزار نفر از اتباع با‌سواد شدند و نرخ با‌سوادی از ۶ درصد به ۶۲ درصد افزایش یافته است.

نرخ باسوادی اتباع خارجی در ایران به ۶۲ درصد رسیده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، "علی باقرزاده" رییس سازمان نهضت سوادآموزی ایران در خصوص وضعیت سوادآموزی اتباع خارجی مقیم این کشور گفت: در سال‌های اول انقلاب نرخ اتباع باسواد ۶ درصد بود و این در شرایطی است که عمده مهاجران تحصیل کرده بودند اما در طول سال‌ها نرخ با‌سوادی افزایش یافت به‎گونه‎ای که در سال ۹۰ به ۷۰۰ هزار نفر رسید.
 
وی افزود: طی سه سال گذشته ۵۰ هزار نفر از اتباع با‌سواد شدند و نرخ با‌سوادی از ۶ درصد به ۶۲ درصد افزایش یافته است.
 
رییس سازمان نهضت سواد آموزی ایران ادامه داد: سال گذشته ۲۴ هزار نفر از اتباع، تحت آموزش قرار گرفتند که آموزش برخی از آن‌ها همچنان ادامه دارد.
 
باقر زاده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جزو برنامه‌ها در سال جاری قرار بگیرند، و چنانچه کمیساریای‌ پناهندگان سازمان ملل همکاری‌های لازم را داشته باشد این تعداد افزایش پیدا خواهند کرد.
 
وی  با بیان اینکه سال گذشته ۷ درصد از فعالیت‌های نوسازی به آموزش اتباع اختصاص یافته، خاطر نشان ساخت: سوادآموزان می‌توانند پس از احراز هویت و ارائه کارت ثبت‌نام خود را بدون هیچگونه محدودیتی تا پایان ماه دلو انجام دهند.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ایران با اشاره به اینکه آماده همکاری با سایر کشورها برای توسعه سوادآموزی هستیم، عنوان کرد: هدف‌گذاری اصلی، آموزش اتباع مقیم است اما چنانچه سایر کشورها نظیر افغانستان که اکنون جلسات مشترکی با هم داشتند اعلام آمادگی کند، تجربه سوادآموزی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار