فرماندار شمیرانات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

برخورد قاطعانه با ساخت و سازهای حریم شهر لواسان/ 340 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شدند

فرماندار شمیرانات گفت: ساخت و سازها در حریم شهر لواسان به عنوان یک تخلف محسوب می شود و به لحاظ قانونی شهرداری باید از وقوع این تخلفات به طور قاطعانه جلوگیری کند.

برخورد قاطعانه با ساخت و سازهای حریم شهر لواسان/ 340 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شدند

عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و ضرورت برخورد با متخلفان در منطقه شمیرانات، اظهار داشت: یکی از خط قرمزهای فرمانداری جلوگیری  از ساخت و سازهای غیرمجاز، بلند مرتبه سازی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی است.

وی افزود: جلسات شورای حفظ حقوق بین المال و ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به طور منظم هر دو هفته یکبار در فرمانداری تشکیل می شود.

فرماندار شمیرانات گفت: برخی از این جلسات در بخش ها به همراه بازدید میدانی برگزار می شود که تاکنون نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است و خوشبختانه  طی 2 سال اخیر هیچگونه تصرف جدیدی مشاهده نشده است.

خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی با هماهنگی، تعامل و هم افزایی با دستگاه های اجرایی ذی ربط، سازمان منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست، امور آب، جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، بخشداری ها و دستگاه های امنیتی و انتظامی و در نهایت حمایت دستگاه های قضایی به عمل آمده که تاکنون حدود 340 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شدند و احکام قضایی صادره بلا اقدام یک دهه گذشته اجرایی شدند.

وی افزود: ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان است که در طول تاریخ شهرستان بی سابقه است.

فرماندار شمیرانات گفت: برای حدود 417 هزار هکتار از اراضی موقوفه نیز احکام قضایی صادر شده که بخشی از این احکام صادره قطعی بوده و برخی از آن در مراحل تجدید نظر در مرحله رسیدگی است.

خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: در 2 سال و 5 ماه گذشته حدود 700 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در 2بخش تخریب شد و یکی از اقدامات مناسبی که اخیرا در بخش رودبار قصران در هفته های اخیر انجام شد، آزادسازی 20 هزار متر مربع از زمین های این منطقه است که در بخش اراضی دولتی میزان زمین های رفع تصرف شده به ارزش 30 میلیارد تومان است.

وی افزود: ساخت و سازها در حریم شهر لواسان به عنوان یک تخلف محسوب می شود و به لحاظ قانونی شهرداری باید با استفاده از اختیارات قانونی از وقوع این تخلفات به طور قاطعانه جلوگیری کند و در صورت مشاهده احداث بنا اقدامات لازم به وسیله مجاری قانونی انجام شود.

فرماندار شمیرانات گفت: ساخت و ساز در درون حوزه شهری باید برحسب قانون اجرا شود و ارتفاع سازی یا طبقات اضافی غیرمجاز مطلقاً جنبه قانونی ندارد و شهرداری باید از وقوع این قبیل تخلفات جلوگیری کند، البته اگر مواردی گزارش شود حتماً پیگیری و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار