ان بی سی: کدامیک بیشتر به ترک سیگار کمک می کند؟ هشدارهای تصویری یا متنیِ روی بسته های سیگار

وبسایت ان بی سی نیوز در گزارشی به نقش تصاویر و نوشته های تأثیرگذارِ روی بسته های سیگار، بر افراد سیگاری پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "ان بی سی نیوز،" در گزارشی نوشت: پژوهشگران معتقدند اگر شرکتهای دخانیات از تصاویر وحشتناک و تأثیرگذار روی بسته های سیگار استفاده می کردند، بسیاری از افراد سیگاری برای ترک سیگار ترغیب می شدند. تحقیقات در این خصوص نشان داد افراد سیگاری که تصاویر پوسیدگی دندان یا افراد سرطانی را روی بسته سیگار می بینند، 29 درصد بیشتر از افراد سیگاری دیگر برای ترک سیگار تلاش می کنند.

ان بی سی نیوز در ادامه این گزارش نوشت: دولت آمریکا سعی داشت شرکت های دخانیات را مجبور کند این تصاویر تأثیرگذار را روی بسته های سیگار چاپ کنند؛ اما در سال 2012 "ریچارد لئون،" قاضی آمریکایی اعلام کرد این اقدام "متمم اول قانون اساسی آمریکا" را نقض می کند.
"نوئل برور" از دانشگاه کارولینای شمالی در شهر "چپل هیل" به همراه همکارانش این فرضیه را روی 1900 فرد سیگاری بالغ آزمایش کرد. آنها بسته های سیگار را با برچسبهای هشدار تصویری یا متنی در اختیار افراد سیگاری قرار دادند. 

افرادی که هشدارهای تصویری را روی بسته های سیگار می دیدند بیش از افرادی که فقط جملات را می خواندند، علاقه مند به ترک سیگار بودند. 40 درصد از افرادی که هشدارهای تصویری را دیدند و 34 درصد از افرادی که هشدارهای متنی را خواندند، تلاش کردند سیگار را ترک کنند.
"برور" در ایمیلی به "رویترز هلث" نوشت: افراد سیگاری معتقدند هشدارهای تصویری باعث نشد آنها احساس کنند در معرض خطر یا آسیب قرار دارند؛ اما این تصاویر مضرات سیگار را برایشان مشخص کرد.

با وجود زمانِ به نسبت کوتاهِ این آزمایش، 5.7 درصد از افراد سیگاری که هشدارهای تصویری را دیدند، دست کم برای یک هفته سیگار را ترک کردند. این درحالیست که این رقم برای افرادی که تنها جملاتی را روی بسته های سیگار خواندند، 3.8 درصد بود.

افراد به طور داوطلبانه در این آزمایش شرکت کردند و پژوهشگران برچسبهای متنی و تصویری را روی بسته های سیگار آنها چسباندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار