انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تا پایان سال‌جاری واحدهای تولیدی راکد در استان زنجان فعال می‌شود

استاندار زنجان گفت: تا پایان امسال با تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی غیرفعال را مجددا راه‌اندازی می‌کنیم.

uncجمشید انصاری استاندار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رکود واحدهای تولیدی استان متبوع خود اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی در استان زنجان یا غیرفعال هستند یا زیر ظرفیت واقعی کار می‌کنند، اما برخی از این واحدها وضعیت قابل قبولی دارند و متناسب با شرایط بازار فعالیت خودشان را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی غیرفعال در استانهای سراسر کشور گفت: با بررسی‌‌های لازم می‌توان زمینه فعالسازی این واحدها را فراهم کرد اما صرف وجود، به معنای فعال کردن آنها نیست.

انصاری با بیان اینکه اساسا برخی از واحدهای تولیدی استان دارای تکنولوژی فرسوده هستند یادآور شد: متاسفانه محصول تولیدی این واحدها بازار خودشان را از دست داده‌اند و در صورت تامین منابع مالی هم محصولات آنها به فروش نمی‌رسد.

استاندار زنجان بیان داشت: برخی واحدها کمتر از ظرفیت واقعی خود مشغول به فعالیت هستند که این امر مربوط به مواد اولیه می‌شود و در صورت تغییر مواد اولیه، می‌توان ظرفیت آنها را افزایش داد.

وی در ادامه با بیان مشکلات مختلف دیگری که واحدهای تولیدی زنجان با آن مواجه هستند خاطرنشان کرد: تعدادی از این واحدها مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش دارند که با اختصاص منابعی از سیستم بانکی می‌توان نسبت به راه‌اندازی مجدد آنها اقدام کرد. 

انصاری از بسترسازی‌های لازم برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی استان متبوع خود خبر داد و گفت: اگر امکان راه اندازی این واحدهای تولیدی وجود داشته باشد با بررسی‌های انجام شده زمینه آن را فراهم خواهیم کرد. تا کنون 296 واحد شناسایی شده که می‌توان یا آنها را به چرخه تولید بازگرداند یا از طریق تزریق نقدینگی ظرفیت تولید آنها را بالا برد.

استاندار زنجان در پایان عنوان داشت: حدود 50 واحد تولیدی در استان وجود دارند که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و امیدواریم با تأمین نقدینگی مورد نیاز تا پایان امسال آنها را به بهره برداری برسانیم و به این طریق به ظرفیت تولیدی استان کمک کنیم.

انتهای پیام/

 


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار