بندرعباس؛

ظرفیت صید 90هزار تن ساردین ماهی در آب های هرمزگان

بررسی های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بیانگر ظرفیت صید 80 تا90 هزار تن ساردین ماهیان در سال در آب های هرمزگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به امکان برداشت این میزان بدون فشار بر ذخایر این آبزیان گفت: در صورت نزدیک شدن به ناحیه خطر و کاسته شدن از ذخیره طبیعی و کوچکترین فشاری بر این ذخایر بلافاصله میزان صید کاهش خواهد یافت.
سید پرویز محبی افزود:  با اشاره به صید 6 درصد ساردین جهان و بیش از 90 درصد صید ساردین کشور در استان هرمزگان گفت: قشم، بندرلنگه و جاسک به ترتیب شهرستان های پیشرو در این زمینه هستند.
وی استفاده بهینه از صید و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، برنامه ریزی برای برداشت اصولی و هدفمند، افزایش درآمد فعالان این بخش، توسعه کارخانجات فراوری، ایجاداشتغال، توسعه صادرات آبزیان و ارزآوری را از اهداف مورد نظر درتوسعه کیفی این صنعت عنوان کرد.
محبی با تاکید بر مصارف صید ساردین ماهیان در صنعت، غذاسازی و محصولات بهداشتی و کودهای کشاورزی گفت: اکنون 85 درصد نیاز کشور از صید ساردین ماهیان به صورت پودر ماهی تامین می کند و بخشی هم به مصارفی همچون کودهای کشاورزی و باغی می رسد.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به برگزاری 2 کارگروه تخصصی ویژه ساردین ماهیان برای ارزش افزوده آن گفت: پارسال برای نخستین بار جشن ساردین ماهیان از سوی شیلات هرمزگان برگزار شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار