پذیرش دانشجو باید متناسب با ماموریت‌ها صورت گیرد / آموزش عالی هدفمندسازی می شود

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاه‌ها از پذیرش دانشجو براساس آن خبر داد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها گفت: ماموریت گرایی یکی از برنامه های طرح آمایش آموزش عالی است، از این رو باید برای هر دانشگاه‌ ماموریتی تعریف شود.

وی با بیان اینکه ماموریت‌ها باید متناسب با دستگاه‌های ستادی باشد، افزود: جذب اعضای هیات علمی و پذیرش دانشجو نیز باید متناسب با ماموریتی که برای آنها تعریف شده صورت گیرد.

شریعتی اظهار داشت: از یک طرف دیگر ماموریت‌ها به لحاظ عرصه فعالیتی که در برنامه ششم پیشنهاد داده شده تعریف می‌شود و در این راستا برای دانشگاه‌ها چهار دسته ماموریت فرا ملی، ملی، منطقه‌ای و یا دانشگاه‌هایی که ماموریت محلی دارند، را تعریف کردیم. 

وی کیفیت آموزش عالی را از دیگر موارد طرح آمایش دانست و افزود: بر اساس تعریف کنترل شاخص‌ها، به دانشگاه‌هایی که از آنها فاصله دارند اجازه ورود به رشته‌های جدید را نمی دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم به هدفمند سازی آموزش عالی بعنوان یکی دیگر از اولویت‌های طرح آمایش عالی اشاره و بیان کرد: تاکنون اعطای مجوز بر اساس شاخص‌های ملموس کمی بود، اما بر اساس این طرح، رشته‌های متناسب با بازار کار شناسایی شده و جلوی برخی رشته‌های ظرفیت خالی دانشگاه‌ها که هدف خاصی ندارند، سد می‌شود تا یک نظام مطلوب‌تری را در آموزش عالی داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: آیین نامه دانشجویان غیربومی و بورسیه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده تا زمینه را برای توسعه هدفمند آموزش عالی در دانشگاه‌ها با حفظ اقتدار و اختیار در مدیریت‌های آنها فراهم ‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
لطفا « تعداد داوطلبان کنکور سراسری 95 + ظرفیت ها + جزئیات آزمون » رو امروز از جناب حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش بپرسید و اطلاع رسانی کنید
ما کمتر از 30 روز دیگه کنکور داریم دانستن این اطلاعات ضروریه برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
لطفا تعداد داوطلبان کنکور سراسری 95 رو امروز از جناب حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش بپرسید و اطلاع رسانی کنید
آخرین اخبار