در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عاملان آتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد شناسایی شدند

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عاملان آتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد شناسایی شدندمهرداد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شناسایی عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد، اظهار داشت: 3 تن از دامداران منطقه به عنوان عاملان آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: شب هجدهم خرداد ماه دامداران حاضر در منطقه که اقدام به روشن کردن آتش می کنند، موفق به کنترل آن نمی شوند و این موضوع منجر به افزایش وسعت آتش سوزی در جنگل‌های تنگه خرسی پاسارگاد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: دخل و تصرف، تخریب منابع طبیعی و عدم اطلاع رسانی و فرار این افراد از صحنه‌ آتش‌سوزی جرم بوده و به قطع یقین طبق نظر مراجع قضایی به پرداخت جریمه و تحمل حبس محکوم خواهند شد.

بوستانی تصریح کرد: بخش حفاظت و حراست منابع طبیعی همزمان با آتش‌سوزی به بررسی همه جانبه در جهت علت یابی آتش سوزی پرداخته و به 8 نفر مضنون شده بود که با بازجویی، این تعداد به 6 تن و در نهایت به 3 نفر رسید.

گفتنی است؛ جنگل‌های پاسارگاد در منطقه تنگه خرسی با درختان 200 الی 500 ساله از چهارشنبه 18 خرداد ماه به مدت 72 ساعت طعمه حریق شده و حدود 3 هزار هکتار از عرصه جنگلی و 750 هکتار از زیستگاه‌ گونه در حال انقراض خرس قهوه‌ای در آتش سوخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
جالبه بی مسئولیتی خودشون رو به گردن دامدار بیچاره میندازن. امان از شما مسئولین. دیواری کوتاه تر از این مردم بیچاره پیدا نمیکنید شماها آخه چرا به هیچ صراطی مستقیم نمیشید مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خب که چی ؟قراره چه اتفاقی بیفته ؟با100هزارتومان جریمه مشکل حل میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دامدار غیر قابل باور هست،دامدار دفعه اول و دوم نیست که تو جنگل اتش درست میکنه !!!!!
آخرین اخبار