مشهد؛

نبودتاییدیه و شفاف سازی در سهام پدیده

یک کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: سهام شرکت پدیده شاندیز تاییدیه و شفاف سازی نشده است.

هادی نورپوری در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به این که سهام پدیده شفاف سازی نشده افزود: افرادی که سهام شرکت هایی همانند پدیده شاندیز، پردیسبان، گرند و غیره که سهام فروشی و جذب نقدینگی آن ها خارج از بورس و فرابورس انجام می شود را خرید می کنند باید بدانند صورت های مالی این شرکت ها شفاف سازی نشده و حتی توسط کارشناسان معتمد سازمان نیز تایید نشده است.

وی گفت: به همین علت برخی مواقع ممکن است مشکلاتی همچون وضعیت سهامداران شرکت های سهامی خاص برایشان رخ دهد و در نتیجه حتی بیش از یک سال امکان فروش سهام خود را نداشته باشند.

این تحلیل گر بازار بورس و آتی سکه با تاکید بر این که بهتر است مردم فقط سهام شرکت هایی که وارد سازمان بورس شده و شفافیت قانونی دارند را خریداری کنند افزود: این شرکت ها به علت نظارت سازمان بورس و فرابورس مکلف اند هر سه ماه یک بار صورت های مالی، پیش بینی درآمد و غیره خود را در کدال منتشر نمایند و کارشناسان صورت های مالی آن ها را بررسی کنند که این مساله سبب عدم وقوع کلاهبرداری می شود.

نورپوری همچنین در خصوص وضعیت بازار بورس در سال 95 گفت: پس از توافق برجام در سال گذشته خوش بینی مضاعف در سرمایه گذاران به وجود آمد که افزایش نقدینگی در بازار بورس و اوج شاخص را در پی داشت. این اتفاق سبب پیش خور شدن سود ها و در نتیجه رکود و نبود پویایی در بازار فعلی و نزول آن شد.

وی با اشاره به این که بانک ها پیشانی اقتصاد کشور هستند؛ عنوان کرد: تا زمانی که تبادلات بانکی و سوئیفت در بانک ها رخ ندهد وضعیت اقتصادی بهبود نخواهد یافت زیرا تبادل مالی بین بانک ها خارجی و ایرانی با سرمایه گذاری، تولید و اقتصاد کشور رابطه مستقیم و زنجیرواری دارد.

نورپوری در خصوص وضعیت صنعت خودرو و پتروشیمی تصریح کرد: برای قراردادهای فیات و سیتروئن، افزایش قیمت نفت و غیره باید بودجه لحاظ شود و در آن صورت حداقل شش تا یک سال زمان می برد تا تاثیر آن در بازار نمایان شود.

وی افزود: چشم انداز اقتصادی و بورسی گروه موادغذایی و دارویی به دلیل افزایش روزانه نیاز مردم به مواد غذایی و صادرات صنایع غذایی بسیار مثبت است و شرکت های حاضر در این عرصه جای نگرانی ندارند.

این کارشناس بورس با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: استفاده از سود خرید سهام، کمک به رشد اقتصادی کشور، مهار تورم، ایجاد خط تولید جدید و اشتغال از مزایای سرمایه گذاری در بورس ایران می باشد.

انتهای پیام/س - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.