اصفهان؛

انتشارنسخه دیجیتالی دانشنامه حضرت خدیجه (س)

نسخه دیجیتالی دانشنامه حضرت خدیجه سلام الله علیها در 18 فصل منتشر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان اظهار کرد: اجداد و خویشاوندان، تولد و لقب حضرت خدیجه سلام الله علیها، فعالیت های تجاری، ازدواج و فرزندان، علم و معرفت و تجارت حضرت محمد (ص) برای حضرت خدیجه قبل از ازدواج از محورهای این دانشنامه است.
حجت الاسلام نبوی گفت: این مجموعه در سال 1385با هدف طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی اسلامی، بومی سازی نرم افزارهای خارجی در سازمان‌ها و موسسات ایرانی، طراحی صفحات وب و پایگاه‌ های اطلاع رسانی و در مجموع با هدف ارتقای فناوری اطلاعات در حوزه علوم اسلامی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی تحقیقات رایانه ای اصفهان، موسسه غیردولتی و مردمی است و با هدایا، نذورات و موقوفات پشتیبانی می شود، گفت: این مرکز به منظور تسهیل و تسریع دسترسی محققان به آثار و ابزار تحقیقاتی در حوزه علوم اسلامی و با توجه به تعدد و پراکندگی مراکز فعال در این عرصه و منابع متعدد و با نگاهی علمی وتخصصی فعالیت می کند.
به گفته حجت الاسلام نبوی، این مرکز می کوشد با اجرای طرح ها در قالب « مدیریت آثار تولید شده و انتشار یافته از سوی تمامی مراکز شیعه» مجموعه ای غنی و سرشار از کتب و مقالات پژوهشی برای متخصصین و مطالب و مباحثی راهگشا برای فرهیختگان و عموم طبقات مردمی به زبان های مختلف و با فرمت های گوناگون تولید و در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در تشریح تعداد بازدید کنندگان ازمحصولات این مجموعه خاطرنشان کرد: بیش از20 میلیون بازدید کننده کتاب در سراسر جهان و روزانه 20 هزار نفر از سایت بازدید می کنند.
به گفته وی از این تعداد حدود 75 درصد کاربرانی که از سایت چند زبانه این مرکز استفاده می کنند داخلی و مابقی نیز از کشورهای آمریکا، انگلیس و کشورهای اسلامی هستند.
دهم ماه رمضان مصادف با سالگرد وفات حضرت خدیجه سلام الله علیهاست .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.