والی بلخ در واکنش به درگیری‎های مرز تورخم؛

درگیری میان پاکستان و افغانستان به سود دو کشور نیست

عطامحمد نور، والی بلخ در واکنش به ادامه درگیری ها میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در مرز «تورخم» گفته است که تنور جنگ را گرم نسازید زیرا این درگیری‎ها به سود دو کشور نیست.

لطفا تنور جنگ را گرم نسازيد / درگیری میان پاکستان و افغانستان به سود دو کشور نیست
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، والی بلخ اظهار داشت: ضمن آنكه درگيرى ميان نيروهاى سرحدى افغانستان و پاكستان را به سود هردو كشور نميدانم، از شهامت و پايمردى نيروهاى سرحدى و ساير نيروهاى امنيتى افغانستان صميمانه سپاسگزارى نموده، روح شهيدان نيروهاى امنيتى‎مان را شاد و جايگاه شان را بهشت برين ميخواهم.

آقای عطا محمد نور در صفحه اجتماعی خود نوشت که مطمئن است دولت هاى افغانستان و پاكستان طرفدار جنگ نيستند و جنگ پيش آمده به هيچ صورت، جنگ دو كشور نيست.

وی افزود: رسانه ها و آگاهان نبايد جو سياسى و نظامى پيش آمده را فربه و سبب تداوم اين وضعيت شوند، بلكه از موج سوارى بر احساسات مردم جلوگيرى و بر ادامه دوستى و مناسبات نيك، تلاش صورت گيرد كه به يقين به نفع هردو كشور و هردو ملت است.

به باور وی، در صورتيكه كشور ما مورد اشغال قرار گيرد، همانطوريكه در سه دهه مبارزه مان ثابت كرديم، نخستين سرباز خط دفاع و نبرد خواهيم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در جريان مقاومت در برابر طالبان، القاعده و تروريزم شهامت خود را عملاً ثابت كرديم و صد ها جنگجوى خارجى، بويژه پاكستانیها را اسير گرفتيم كه در خاطرات پاکستانی ها هنوز زنده است، اما به اين باور هستم كه جنگ راه حل نيست و از سران هردو كشور تقاضا مينمايم كه يك روش درست و معقول را براى مهار معضلات موجود و دعوى مرزى دو كشور، در پيش گيرند و به اين تنش ها پايان دهند.

به عقیده والی بلخ، با مسدود شدن سرحد ميان دو كشور، زيان هاى اقتصادى و روحى بر مردم و دولت هر دو ميهن وارد ميگردد و از نقطه نظر واردات و صادرات، هر دو سرزمين متضرر مي شوند.

او تاکید کرد که جنگ هاى نا خواسته به سود هر دو طرف نيست، نبايد جنگ افروزى و توليد احساسات محاربوى حساب ناشده را بيش از اين ادامه دهيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.