ارومیه؛

نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییر نگرش جوانان به بازار کارو توانمند ساختن آنان

مدير كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تغییر نگرش جوانان به بازار کارو توانمند ساختن آنان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن مددي  با اشاره به نقش آموزش هاي فني و حرفه اي در ايجاد زمينه هاي اشتغال پايدار در جامعه گفت: استعداديابي و شناسايي جوانان مستعد براي حضور در مسابقات ملي و جهاني مهارت ، معرفي و برگزاري دوره هاي آموزشي منجر به توليد و فروش ( مشاغل خرد و خانگي ) ، معرفي مهارت آموختگان به مراكز حمايتي ،  ايجاد ظرفيتهاي اشتغال زايي فني و حرفه اي از جمله صدور مجوز آموزشگاههاي آزاد ، كارت مربي گيري و ... ، اجراي دوره هاي آموزشي ، تفريحي و رفاهي براي فرزندان كاركنان و برگزاري جشنواره معرفي جوان مهارت آموخته برتر از جمله برنامه هاي فرهنگي و آموزشي اوقات فراغت جوانان این نهاد است.

مددي با بيان اينكه آموزش مهارت به دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌های اوقات فراغت این اداره کل قرار دارد، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جوانان و نوجوان را در تغییر نگرش آنان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت و نيز براي توانمند ساختن دانش‌آموزان مؤثر است.

وی همچنين به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي دانشجويان، اشاره كرد و با اعلام آمادگی در خصوص اجرای دوره‌های آموزشی و استفاده از این فرصت و اجرای دوره‌های بخش صنعت در مراكز ارتقاي نيروي كار شهرکهاي  صنعتی اروميه و خوي، به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بازدهی و اثر بخشي آموزشهاي فني و حرفه اي در مراکز صنعتی و توليدي تأکید كرد .

مددی با بيان اينكه دانش همراه با مهارت می‌تواند اثربخش باشد، تصريح كرد: دانشجوياني كه در رشته‌هاي غير فني مشغول به تحصيل هستند مي‌توانند برای ارتقای دانش تخصصی و مهارتی خود از ظرفیت مراكز آموزش فني و حرفه اي و بسته‌هاي آموزشي استفاده كنند.

انتهی پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.