تقدير وزير ارتباطات از تلاش های همراه اول و ايرانسل در برقراری ارتباطات در منطقه شهران

واعظي از اقدامات انجام شده در شبكه همراه اول و همراهي ايرانسل پس از انفجار خط انتقال گاز در منطقه شهران و برقراري مجدد ارتباطات اين شبكه در اسرع وقت تشكر و قدرداني كرد.

تقدير وزير ارتباطات از تلاش های همراه اول و ايرانسل در برقراری ارتباطات در منطقه شهران به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پي وقوع انفجار لوله انتقال گاز در منطقه شهران تهران، كه منجر به قطع كامل خطوط انتقال اصلي و جايگزين فيبر نوري شده و ارتباطات مشتركين اپراتور اول در منطقه شمال غرب تهران را دچار مشكل كرده بود؛ بلافاصله پس از دريافت مجوز امكان فعاليت در منطقه حادثه ديده، عمليات فيبركشي هوايي به طول 2 كيلومتر آغاز و بتدريج از ساعت 16 نرمال شدن سايت هاي منطقه شروع شد كه تا قبل از فرا رسيدن زمان افطار، كل سايت هاي منطقه نرمال شد. 
به همين منظور دكتر واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با توجه به عملكرد مناسب اين اپراتور در كمترين زمان و ايجاد برقراري مجدد در شبكه قدرداني و تشكر كرد.

گفتني است؛ با توجه به اينكه پيش از اين، با طرح «پايداري شبكه در شرايط اضطراري»، در مانورهاي مختلف چنين رويدادهايي پيش بيني شده و آمادگي لازم وجود داشت، در طول مدت وقوع حادثه تا صدور مجوز شروع عمليات، از طريق ايجاد خطوط ارتباطي راديويي جديد براي سايت هاي پيراموني منطقه مذكور، مشكل ارتباطي حدود 350 هزار مشترك از 500 هزار مشترك در معرض مشكل منطقه شمال غرب، بتدريج برطرف شد.

اين در حالي است كه در مدت زمان نرمال سازي وضعيت سايت هاي منطقه شمال غرب، به طور ميانگين حدود 90  هزار نفر از مشتركين همراه اول در منطقه مذكور، از طريق رومينگ ملي از تلفن همراه خود استفاده كردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.