هاشمی رفسنجانی:

نقدینگی در بانک‌ها باید وارد چرخه اقتصاد کشور شود تا کارخانه‌ها دوباره راه‌اندازی شوند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقدینگی در بانک‌ها باید در چرخه اقتصاد کشور به گردش در بیاید و کارخانه‌ها دوباره راه‌اندازی و مردم از رونق کسب و کار با نشاط شوند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالین سیاسی استان‌‌های تهران و البرز، با تسلیت ایام سوگواری شهادت مظلومانه بزرگ مرد تاریخ حضرت علی‌(ع)، گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که شخصیت واقعی ایشان، برای بشریت روشن و آشکار شود و همگان به شخصیت والا و برجسته آن امام همام پی ببرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از آرزوهای انسان‌های آشنا به زندگی حضرت‌ علی(ع) این است که تابلویی از شخصیت ایشان، بالای سر زندگی بشریت قرار بگیرد تا راه‌گشای مشکلات و معضلات زندگی فردی  و اجتماعی انسان‌ها باشد.

هاشمی رفسنجانی، با یادآوری تلاش‌ها و روایات منسوب به امام علی(ع) درباره‌ی اهمیت افزایش آگاهی مردم برای گسترش اسلام و با تأکید بر این نکته که مردم ایران به عنوان شیعیان آن امام عزیز، در مقاطع مختلف، آگاهی خود را به رخ جهانیان کشیدند، به اتفاقات سال‌های اخیر اشاره کرد وگفت:  مردم کشور روز به روز آگاه‌تر می‌شوند و تازه ترین مصداق برای هوشیاری مردم حضور پرشور در انتخابات سال گذشته است که نشان دادند علیرغم تبلیغات گسترده و همه جانبه، کاملاً در جریان اتفاقات و مسایل روز جامعه و کشور هستند.

وی با بیان این جمله که سطح خواسته‌ها و توقعات مردم آگاه براساس عقل و منطق بالا می رود، به وظایف همه مسؤولان، به ویژه دولت برخاسته از آرای آگاهانه مردم اشاره کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها، نهادها و تریبون‌های رسمی در راستای مصالح عمومی و منافع ملی باشند و از غرض‌ورزی‌ها و انتقادهای نابجا دست بردارند و سعی کنند اشکالات و ضعف‌ها را در قالب انتقادهای منصفانه و دوستانه مطرح کنند تا مسؤولان مربوطه به ارائه راه‌کارهای علمی و عملی بپردازند.

هاشمی رفسنجانی، مباحث مربوط به نقدینگی را با توجه به نقش و تأثیری که در تورم، تولید، رونق اقتصادی و اشتغال دارد، یکی از مسایل مهم برای کشور دانست و با اشاره به انتقادات دلسوزانه متخصصان، به تصمیم و برنامه‌ی دولت در جهت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و همچنین به دستور اخیر دولت مبنی بر کاهش سود بانکی اشاره کرد و گفت: این کار سبب می‌شود تا نقدینگی که در بانک‌ها موجود است و روز به روز هم به میزان آن افزوده می‌شود، در چرخه اقتصاد کشور به گردش در بیاید و کارخانه‌ها دوباره راه‌اندازی و مردم از رونق کسب و کار با نشاط شوند.

هاشمی رفسنجانی، در بخش پایانی سخنان خویش با تأکید بر اینکه اگر برای رضای خدا و در جهت خدمت به جامعه و کم کردن مشکلات مردم کار کنیم، یکی از بهترین عبادت‌هاست، به لیالی القدر اشاره کرد و گفت: باید از فرصت ماه رمضان به خصوص در دهه‌ی آخر که به خاطر شهادت مولی الموحدین و لیالی القدر معنویت ویژه‌ای دارد، برای اصلاح فردی و سعادت جمعی دعا کنیم.

در آغاز این دیدار، امیرارسلان رجبی، یکی از فعالان سیاسی، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار