وزیر انرژی آمریکا: عرضه و تقاضای نفت تا سال 2017 باید به تعادل برسد

وزیر انرژی آمریکا از ایجاد تعادل در بازار نفت و رقابتی تر شدن بازار گاز مایع خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا گزارش داد عرضه و تقاضای نفت تا سال 2017 باید به تعادل برسد اما تا چند سال آینده، ساختار تولید باید مستحکم بماند. 

مونیز پس از پایان جلسه گروه جی 20 در پکن و گفتگو با خالد الفالح، وزیر نفت و منابع معدنی عربستان گزارش داد هر دو معتقدند عرضه نفت، برخلاف تاثیرات کوتاه مدت بر تولید، هنوز هم بیشتر از حد مورد نیاز است. 

مونیز گفت: «تا وقتی که اتفاقات پیش بینی نشده روی می دهد، تولید از تقاضا پیشی خواهد گرفت. این شکاف با تغییر در تقاضای جهانی در حال بسته شدن است.»

وی افزود: «به نظر فالح، تعادل در عرضه و تقاضا، احتمالا در آخر سال جاری روی خواهد داد. این منطقی است؛ اما ممکن است به سال آینده هم کشیده شود.» وقتی تعادل برقرار شود، به دلیل ذخیره های بسیار زیاد بی سابقه، عرضه هم زیاد خواهد بود. 

با رسیدن قیمت نفت به بین 50 تا 60 دلار به ازای هر بشکه، عملیات حفاری هم افزایش خواهد یافت و چاه های نفت بیشتری در آمریکا حفر خواهد شد. شرکت های نفتی بعد از رسیدن نفت به بشکه ای کمتر از 40 دلار، تولید را کاهش دادند.

مونیز ادامه داد: «پس بازار به لحاظ ساختاری، وضع عرضه بسیار خوبی دارد و دلیلی ندارد فکر کنیم ظرف یکی دو سال آینده تغییر خاصی به وجود بیاید.»
مونیز گفت فالح در خصوص سیاست نفت به روشنی اعلام کرده که عربستان به جای نگرانی از سهم تولید، به دنبال تعیین بهای طولانی مدت نفت است.

وی خاطر نشان کرد که طی جلسه هفته جاری گروه 20 انرژی، آمریکا حامی تعیین زمان برای خاتمه دادن به یارانه بر سوخت های فسیلی تا اواسط دهه آینده یا حداکثر سال 2030 است اما کشورها برای تعیین زمان خاتمه دادن به چنین یارانه ای، به توافق نرسیدند.
مقامات سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به همراه 200 سازمان غیر دولتی، این هفته به گروه جی 20 فشار آوردند به سال ها گفتگو پایان دهند و تاریخی را برای لغو یارانه ذغال سنگ، نفت و گاز تعیین کنند. 

مونیز در خاتمه گفت با عرضه گاز مایع بیشتر از سوی استرالیا و شروع صادرات گاز مایع آمریکا، شاخص گاز مایع در برابر نفت رو به تضعیف است که یعنی بازار رقابتی تری را شاهد خواهیم بود. این مسئله به نفع چین خواهد بود که گاز طبیعی را رویکردی موثر برای قطع برون ریز می بیند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار