ارومیه؛

بوته کاری در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

51هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه در میاندوآب بوته کاری شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میاندوآب از اجرای عملیات بوته کاری در 51 هکتار از اراضی حاشیه جنوبی دریاچه ارومیه خبر داد .

احمد خوش نژاد اظهار کرد: این بوته ها که از نوع درختچه قره داغ می باشد، در اراضی فاقد پوشش گیاهی مناطق جعفرآباد و آغداش این شهرستان کاشته شده است.

وی ادامه داد: طرح کاشت این بوته ها با هدف مقابله با گرد و غبار و جلوگیری از تشکیل کانون های ریزگرد در منطقه اجرا شده است و در آن با ایجاد چاله هائی به عمق 60 سانتیمتر بوته های مقاوم به شوری خاک و نیاز آبی کم کاشته می شود.

خوش نژاد گفت: برای اجرای این طرح که با مشارکت و همکاری جوامع محلی به اجرا درآمده، در مجموع یک میلیارد و 260 میلیون ریال هزینه شده است .

وی اظهار کرد: این منطقه که دارای دو هزار هکتار مساحت است ، یکی از مناطق بحرانی در بروز ریزگرد است که از سال 93، ایجاد پوشش گیاهی و فعالیت های بیولوژیکی در قالب پروژه های کنتور فارو، پیتینک، بذرکاری و بوته کاری در آن آغاز شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب افزود : رویش گسترده این گونه گیاهی می تواند علاوه بر تقویت پوشش گیاهی این منطقه، از ورود گرد و غبارهای نمکی به دیگر مناطق نیز جلوگیری کند .

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیاست و از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود.

شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای بیش از 160 هزار هکتار مراتع روستائی و ییلاقی است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.