نتیجه نامعلوم انتخابات پارلمانی در استرالیا/ شمارش آرا همچنان ادامه دارد

پیش‌بینی می‌شود شمارش آرای انتخابات پارلمانی استرالیا تا روز سه‌شنبه نیز ادامه یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ نتیجه انتخابات سراسری استرالیا که روز گذشته برگزار شد همچنان نامعلوم است و حزب پیروز دست‌کم تا روز سه‌شنبه و تا شمارش آراء ارسال شده، مشخص نخواهد شد.

بعد از آنکه ساعت 6 عصر روز شنبه  به وقت محلی مراکز اخذ رای در استرالیا بسته و شمارش آرای آغاز شد، نتیجه تا جایی پیش رفت که تا اواسط روز یکشنبه (امروز) به وقت محلی حزب ائتلافی لیبرال با کسب 70 کرسی و حزب کارگر رقیب 67 کرسی پیشتازند؛ اما هنوز نتیجه قطعی نامعلوم است.

حزب مخالف کارگر نیز تاکنون موفق به کسب 67 کرسی از 150 کرسی شده است.

اعلام نتایج قطعی انتخابات استرالیا دست‌کم تا روز سه‌شنبه به طول می‌انجامد و در حال حاضر پیروزی نهایی برای هیچ یک از احزاب مشخص نیست.

درحال حاضر تکلیف 8 کرسی پارلمان استرالیا مشخص نیست و زمانی نتیجه قطعی اعلام می‌شود که آراء پست شده همگی دریافت و شمارش شوند.

استرالیا با پارلمان معلق روبرو است و حزب ائتلافی لیبرال از هم اکنون اعلام کرده یک میلیون رای پست شده در نهایت به نفع این ائتلاف تمام می‌شود.

اگر حزب ائتلافی بتواند بیشترین کرسی‌ها را در نهایت کسب کند، دولت پیشین با رهبری "ملکولم ترنبول" روی کار می‌آید؛ اما اگر حزب رقیب پیروز نهایی شود در آن صورت ششمین نخست وزیر در 6 سال گذشته برای استرالیا انتخاب خواهد شد.

برای تشکیل دولت در استرالیا بدون نیاز به ائتلاف با دیگر احزاب، کسب 76 کرسی از 150 کرسی مجلس نمایندگان لازم است.

انتخابات مجلس در استرالیا هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و رای دهندگان 150 نماینده این مجلس به همراه 38 نماینده از مجلس 76 نفری سنا را انتخاب می‌کنند.

پس از آنکه قانونگذاران مجلس سنا، دو لایحه پیشنهادی از سوی دولت ترنبول را رد کردند، وی با منحل کردن هر دو مجلس نمایندگان و سنا، زمینه را برای انتخاب 226 نماینده (150 نماینده مجلس نمایندگان و 76 نماینده مجلس سنا) فراهم کرد.

در این انتخابات که رقابت بیشتر میان دو ائتلاف احزاب حاکم ملی – لیبرال و حزب مخالف کارگر است 150 نماینده مجلس نمایندگان (پارلمان) و 76 نماینده مجلس سنا انتخاب و در نهایت چهل و پنجمین پارلمان استرالیا تشکیل و نخست وزیر آینده استرالیا تعیین خواهد شد.

براساس قانون، اعضای مجلس نمایندگان استرالیا و به تبع آن نخست وزیر به طور متوسط هر سه سال یک بار انتخاب و اعضای سنای استرالیا هر 6 سال یک بار برگزیده می‌‌شوند.

رای دادن در استرالیا اجباری است و آمار نشان می دهد 15 میلیون و 670 هزار استرالیایی در این دوره حق رای داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار