یاسوج؛

60 درصد بیمار های عفونی ناشی از بیماری های مشترک انسان و دام است

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 60 درصد بیماری های عفونی و 75 درصد بروز بیماری های نو ظهور ناشی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عبد الله بهمنش افزود: تا کنون بیش از 800 بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است که بیشتر این بیماری ها عفونی است.

وی بیان کرد: بیماری های تب مالت ،تب کریمه کنگو،سل و هاری از جمله شایع ترین بیمار یهای مشترک بین انسان و دام است.

بهمنش اظهار کرد:ویروس،باکتری ،قارچ و انگل مهمترین عامل بروز و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

وی عنوان کرد:رعایت اصول بهداشتی،واکسیناسیون و سمپاشی به موقع دام ،طیور و محل نگهداری دام ها،خریدمواد پروتئینی و گوشتی از مراکز عرضه مجاز،جوشانیدن شیر در دمای کافی و معدوم کردن دام و طیوری که به بیماری دچار است از مهمترین راهکارهای مناسب برای پیشگیری از دچار شدن به بیماری های مشترک انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:در سه ماهه گذشته در این استان بیش از 150 هزار راس دام سبک و سنگین،بیش از چهار هزار قطعه طیور علیه بیماری های عفونی و انگلی واکسینه شده است.

وی ادامه داد: سمپاشی 150 هزار متر مربع از محل های نگهداری دام و طیور ،بازدید از 50 هزار راس دام حین کشتار و امحای بیش از10 هزار کیلوگرم مواد پروتئینی غیربهداشتی و هشت هزار قطعه مرغ غیربهداشتی از جمله اقدامات این اداره کل در سطح استان بوده است.

بهمنش فعالیت کشتارهای غیرمجاز بین راهی در کهگیلویه و بویراحمد را تهدیدی برای سلامت مردم دانست و از مردم خواست از خرید گوشت گرم قرمز در این مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: بیماری ، عفونی ، تب ، کریمه کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.