کاهش عرضه میوه های ممنوعه خارجی

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با وجود سخت گیری و برخورد شدید، در داخل میادین میوه و تره بار و مرزها عرضه میوه های خارجی کاهش یافته است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت میوه های قاچاق اظهار داشت: با توجه به وفور تولید و قیمت مناسب انواع و اقسام محصولات دانه دار و هسته دار ، حضور میوه های خارجی منطقی نیست.

وی افزود: سودجویانی به دنبال سود هنگفت قاچاق هستند از این رو لازم است که برخورد جدی با این افراد صورت گیرد تا شاهد عرضه میوه های خارجی درمغازه فروشی های سطح شهر نباشیم چرا که به سبب عدم نظارت و قرنطینه بر روی این محصولات امکان ورود آفات به باغات زیاد است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: در چنین شرایطی که قیمت فروش محصولات کشاورزی جوابگوی هزینه تمام شده کشاورزان نیست لازم است که تمهیداتی بیندیشیم تا قیمت ها به تعادل برسد.

***  عرضه میوه های ممنوعه خارجی کاهش یافت 

همچنین حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وضعیت عرضه میوه های خارجی به سبب عدم استقبال مردم و فراوانی تولید به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: با وجود سخت گیری و برخورد شدید، در داخل میادین میوه و تره بار و مرزها عرضه میوه های خارجی کاهش یافته است.

مهاجران با اشاره به قیمت میوه های خارجی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو لیمو ترش برزیلی 10 الی 12 هزار تومان، پرتقال مصری 7 الی 9 هزار تومان، گلابی چینی 10 الی 12 هزار تومان و سیب فرانسه 17 هزار تومان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار