سی‌ان‌بی‌سی: بهای طلا پس از سقوط بازده اوراق قرضه جهانی رکورد خواهد شکست

ادامه روند رشد منفی در اوراق قرضه توجه سرما‌یه‌گذاران را به فلزهای گرانبها جلب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بهای طلا ممکن است در 18 ماه آینده رکوردی تاریخی را بشکند. دلیل افزایش بهای طلا، بازده پایین اوراق قرضه جهانی اعلام شده است.

علی‌رغم اینکه طلا یک سرمایه‌گذاری بدون بهره است و هزینه‌های نگهداری را هم شامل می‌شود، فلز زرد به دلیل کاهش اعتماد بازار در پی اعلام نتیجه رای مردم انگلیس به برکسیت – همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر بوده است. ادامه روند رشد منفی در اوراق قرضه نیز توجه سرما‌یه‌گذاران را به فلزهای گرانبها جلب کرده است.

یکی از تحلیلگران سی‌ان‌بی‌سی در این‌باره گفت: "افزایش تردیدها در بازار -- به خصوص در شرایطی که دولت بازار درآمد ثابت را کنترل می‌کند -- موجب می‌شود مردم از راه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. حداقل در شرایط کنونی، طلا رشد منفی را تجربه نمی‌کند و این امر فلز زرد را گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین عرضه جدید طلا متوقف شده و تولید آن روند نزولی به خود گرفته است."

صبح دوشنبه، بهای طلا در بازار آسیایی با 1350 دلار در هر اونس به معامله رسید. این بها نسبت به سال گذشته در همین تاریخ، 27 درصد افزایش داشته است. بهای فلز زرد در اوت 2011 (9 شهریور 1390) رکورد تاریخی 1900 دلار به ازای هر اونس را شکست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار