سرقت هاي اينترنتي اولويت جرائم سايبري در مازندران

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران، با بيان اينکه سرقت هاي اينترنتي بيشترين نوع جرم در فضاي مجازي استان را تشکيل مي دهد،افزود: در سال جاري 72 درصد جرايم سايبري در استان کشف شد.

سرقت هاي اينترنتي اولويت جرائم سايبري در مازندران
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان سرهنگ"حسن محمدنژاد" در تشريح اين خبر، اظهار داشت:با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پليس فتا در سه ماهه نخست امسال 72 درصد جرايم سايبري در استان کشف شد.

وي با بيان اينکه سرقت هاي اينترنتي با74 درصد بيشترين نرخ جرم در فضاي مجازي در استان را تشکيل مي دهد،افزود:بدليل عدم آشنايي کاربران اينترنتي، مجرمان با استفاده از شگردهاي متقلبانه اقدام به برداشت هاي غيرمجاز و سرقت هاي اينترنتي از حساب بانکي آنان مي کنند.
رئيس پليس فتاي مازندران با هشدار به خانواده‌ها در خصوص افزايش اين گونه جرايم در سطح استان، تصريح كرد: براي پيشگيري از اين جرم شهروندان هرگز مشخصات حساب بانکي خود شامل رمز عابر بانک و رمز دوم حساب خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.

سرهنگ محمدنژاد،تصريح کرد:نشر اکاذيب و ايجاد مزاحمت از جمله جرايم ديگر شايع در فضاي مجازي در استان است،که شهروندان و کاربران اينترنتي نبايد اطلاعات و تصاوير شخصي خود را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذارند تا مورد سوء استفاده افراد شياد و کلاهبردار قرار نگيرد.

وي همچنين به کلاهبرداري هاي اينترنتي در فضاي مجازي اشاره کرد و افزود: افراد براي ورود به درگاه اينترنتي بانک ها و موسسات اينترنتي مراقب فيشنگ و صفحات مجازي وب سايت ها باشند و براي وارد کردن اطلاعات حساب بانکي از کيبورد مجازي سيستم استفاده کنند. 

منبع:  پلیس فتا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.