کلینتون فعالیت تجاری ترامپ در آتلانتا را به باد انتقاد گرفت

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت های تجاری رقیب جمهوری خواه خود در ایالت آتلانتا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، هیلاری کلینتون با بهره برداری از شرایط آتلانتا، دونالد ترامپ و یکی از نماینده های وی به نام کریس کریستی، فرماندار ایالت را به باد انتقاد گرفت.

کلینتون در جمع هواداران مشتاق خود گفت: «اگر فرماندارتان به جای این که دنبال ترامپ راه بیفتد و دست به دامان او باشد، وظیفه خود را انجام می داد، شاید شاهد رونق دوباره اقتصاد نیوجرسی بودیم.»

کلینتون در شهری اقامت کرده است که ترامپ در آن چندین قمارخانه به راه انداخته و مشاوران کلینتون آن را «تاریخچه کسب و کار تقلبی» می خوانند.

این دیدار درست در همان روزی انجام شده است که کارزار کلینتون اعلام کرد در حال به روز رسانی برنامه توان پرداخت شهریه دانشگاه برای گنجاندن اطلاعاتی است که از رقیب اولیه خود، برنی سندرز دریافت کرده است.

کلینتون در تلاش برای متحد کردن هم حزبی های خود علیه ترامپ، سه مشخصه دیگر را به «بسته جدید دانشگاهی» خود خواهد افزود از جمله حذف شهریه پیش دانشگاهی برای خانواده های کارگر، که گامی شبیه اقدام سندرز برای برنامه پیش دانشگاهی رایگان در سال های 2015 و 2016 است.

کلینتون ترامپ را بابت «چندین ورشکستگی، پرداخت نکردن حق پیمانکاران، و مقصر بودن بابت از دست رفتن صدها شغل» طی دوره ای که در آتلانتا صاحب چندین قمار خانه بود، به شدت سرزنش کرد.

در خصوص سخنان کلینتون، ترامپ در یادداشتی توئیتری نوشته بود: «من در آتلانتا پول زیادی درآوردم و 7 سال پیش در بهترین فرصت از آن جا خارج شدم. سیاستمداران، اشتباهات بزرگی مرتکب شدند و حالا خیلی ها ورشکسته شده اند.»

کلینتون از هنگامی که ترامپ را محور اصلی حملات خود قرار داده است، تلاش کرده این سابقه تجاری را تضعیف کند و همین باعث ایجاد موج بی سابقه طرفداران وی شده است.

ماه گذشته نیز کلینتون به شوخی از یکی از حضار در سخنرانی خود پرسید: «آخر چه طور می شود یک نفر قمارخانه راه بیندازد و پول از دست بدهد؟ اصلا می شود؟ اقتصاد ترامپ شامل دستمزد کمتر، شغل کمتر و بدهی بیشتر است. او می تواند همان طور که شرکت های خود را ورشکسته کرده است، کل آمریکا را دچار ورشکستگی کند.»

ترامپ در دوران تجارت سی ساله خود، چهار بار اعلام ورشکستگی کرده است که هر چهار مورد آن به قمارخانه های او در آتلانتا مربوط می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار