اکوادور، کوبایی های خواهان ویزای آمریکا را دستگیر کرد

نیروهای امنیتی اکوادور با یورش به یک تجمع اعتراضی، صدها کوبایی خواهان دریافت روادید برای عزیمت به آمریکا را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، این دستگیری ها در حالی‌ صورت گرفت که «خوسه سررانو» وزیر کشور اکوادور اعلام کرده است، شهروندان کوبایی که به طور غیرقانونی در این کشور به سر می برند، باید به سرعت اخراج و به کوبا بازگردانده شوند.

«فرانسیسکو اورتادو» یکی‌ از کارمندان سازمان 'ائتلافی برای مهاجرت و پناهندگی' که از کوبایی های مقیم اکوادور دفاع می‌ کند و خواهان صدور روادید بشردوستانه است، از دستور وزیر کشور و همچنین دستگیری چهارکودک دراین زمینه انتقاد کرد.

وی افزود: این افراد به بخشی انتقال یافته ا‌ند که در آنجا مجرمان جرایم کیفری زندانی هستند.
کوبایی های معترض به مدت یک هفته در مقابل سفارت مکزیک در کیتو چادر زده و خواهان صدور روادید برای سفر به آمریکا هستند اما پس از اینکه مقامات اکوادوری آنها را از این محل بیرون راندند، معترضان در پارک 'ال آربولیتو' چادر زدند که در نهایت منجر به یورش پلیس و دستگیری آنها شد.

این در حالی است که مکزیک نیز از اعطای روادید به کوبایی ها خودداری می‌ کند. به دنبال عادی سازی روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا و بهبود مناسبات دو کشور ، هزاران کوبایی کشور خود را از اواسط ماه نوامبر 2015 و تا پیش از لغو قانون آمریکایی تسهیل رفت و آمد مهاجران کوبایی به آمریکا، کشورشان را به قصد عزیمت به آمریکا ترک کردند.

دولت کوبا نیز به نوبه خود ، آمریکا را مقصر بحران مهاجرتی در آمریکای مرکزی می‌ داند. این کشور در ماه نوامبر 2015 میلادی، سیاست مهاجرتی آمریکا موسوم به قانون تسهیل رفت و آمد را با عناوین «پاهای خشک»- « پاهای خیس» محکوم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار