ثبت اطلاعات 500 هزار مراقبت سلامت در پرونده الکترونیکی سلامت

مدیر توسعه شبکه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت بیش از 500 هزار مراقبت سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محمدحسن درخشان افزود: هم اکنون ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشک و بهورزان در مناطق شهری و روستایی چند شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظیر شهرستان کلات در قالب پرونده الکترونیکی سلامت انجام می شود.

وی گفت: ثبت اطلاعات پرونده الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای امسال آغاز شده و در هفته های آینده تمامی شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه، به جز مشهد، در قالب پرونده سلامت الکترونیکی ارائه خدمات خواهند کرد.

مدیر توسعه شبکه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:تاکنون اطلاعات هویتی و سلامت بیش از سه میلیون نفر در استان خراسان رضوی در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است.

دکتر درخشان گفت: پرونده الکترونیک سلامت یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود که دارای مزایای فراوانی است.

وی افزود: صرفه جویی مالی برای خرید دفتر، پوشه و فرم، صرفه جویی در گزارش گیری، ارسال و جمع آوری آنها، صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی، به روز بودن اطلاعات، صحت و سقم اطلاعات و پیگیری دقیق مراقبت ها را از مزایای پرونده الکترونیکی سلامت برشمرد.

مدیر توسعه شبکه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:هزینه تهیه کاغذ، دفتر و پوشه بابت گزارش گیری نظام مراقبت سلامت در خراسان رضوی حدود 10 میلیارد ریال در سال برآورد می شود.

دکتر درخشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از نیروهای بومی و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی برنامه نویسی و نرم افزاری در تدوین و عملیاتی کردن پرونده الکترونیک سلامت در سطح کشور پیشرو بوده است.

وی گفت پرونده الکترونیک سلامت، بخشی از سامانه یکپارچه نظام اطلاعات سلامت است که در خراسان رضوی به عنوان 'سینا' نامگذاری شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.