«صدای درخت‌ها» به گوش می‌‌رسد

مجموعه شعر «صدای درخت‌ها» شامل سروده های حسین عبدی است كه به‌زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عبدی درباره این اثر اظهار داشت: این مجموعه كه با حدود 60 شعر همراه است از سال 76 تا 91 سروده شده‌ كه اغلب با موضوعات آیینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اجتماعی هستند.
 
وی ادامه داد: شعرها بیشتر در قالب كلاسیك و در غزل، مثنوی و رباعی گفته شده‌اند. این اثر درواقع دومین مجوعه شعر من  بعد از كتاب شعر «صدای بومی یك مرد» است كه هر دو آن ها برای گروه سنی بزرگ‌سالان سروده شده اند. به نظرم این مجموعه اخیر نسبت به مجموعه قبلی پختگی بیشتری دارد؛ زیرا در «صدای بومی یك مرد» كه سروده های من در سالهای  72 - 65 است بیشتر شعرها تحت تاثیر هیجانات دوران جوانی بوده‌اند.
 
عبدی درباره عنوان كتاب نیز گفت: «صدای درخت‌ها» عنوان یكی از غزلیات این كتاب هم است كه باید بگویم عصاره‌ تمام آن چیزی است كه در این اثر مدنظرم بوده است. این غزل دارای مضمون خداجویی و توحیدی است.
 
این شاعر همچنین به تفاوت‌های شعر كودك و بزرگ‌سال اشاره داشت و گفت: از آنجایی كه من در حوزه شعر كودك و نوجوان نیز فعال هستم و تاكنون پنج اثر در این حوزه منتشر كرده‌ام، احساس می‌‌كنم شعر كودك بسیار دشوارتر است؛ زیرا علاوه بر اینكه شعر كودك باید تمام ویژگی‌ها و معیارهای شعری را داشته باشد با معضلاتی چون دایره واژگان محدود، شناخت دنیای كودك و نوجوان و ... همراه است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار