اهواز؛

پذیرش بیش از 2 هزار دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش 2 هزار و 63 دانشجو در سال تحصیلی آینده در ۶۰ رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالله پارسا اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران بزرگترین حوزه برگزاری آزمون سراسری در خوزستان است و مسئولیت حفاظت کل آزمون بر عهده این دانشگاه قرار گرفت.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون کنکور در دانشگاه چمران حضور خواهند داشت. از امروز نماینده سازمان سنجش در دانشگاه مستقر شده و از روز سه شنبه و چهارشنبه نیز نماینده سازمان برای رفع نقص مستقر خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه آزمون ساعت ۶ و نیم صبح شروع و ساعت 7 در حوزه بسته می شود، عنوان کرد: از دانشجویان یک پذیرایی مختصری داریم و تقاضا داریم که دانشجویان با آمادگی جسمانی حضور پیدا کنند و مداد و پاک کن با خود همراه داشته باشند.

پارسا بیان داشت: خود دانشگاه شهید چمران ۵۳ گروه آموزشی دارد که در گروه های مختلف علوم پایه، هنر، مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی دانشجو می پذیرد.

وی یادآور شد: این دانشگاه حدود ۶۰ رشته دارد و برای سال تحصیلی آینده دو هزار و ۶۳ دانشجو می پذیریم. یک هزار و ۷۱۹ دانشجو در دوره روزانه و ۴۴۴ دانشجو نیز در دوره شبانه پذیرش می شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده جمعا ۹۹۰ نفر دانشجو در رشته علوم انسانی، ۲۹۰ نفر در رشته مهندسی، ۲۲۵ نفر در رشته کشاورزی، ۱۱۰ نفر در شته هنر و ۱۰۰ نفر نیز در رشته دامپزشکی جذب خواهند شد.

عبدالله پارسا اذعان داشت: خیلی خوشحالم که جوانان خوزستانی به ویژه شهر اهواز دانشگاه شهید چمران را اولویت نخست خود انتخاب می کنند. دانشگاه شهید چمران پنج قطب علمی کشور را در حوزه های مختلف در اختیار خودش دارد.

وی تأکید کرد: ۶۰۰ عضو در هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به خدمت هستند که ۸۰ نفر از آنها استاد تمام هستند. تعداد قابل توجهی از اساتید ما در سنوات قبل از اساتید نمونه کشوری و چهره های ماندگار هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۱۴ استاد نمونه کشوری در این دانشگاه داریم و افتخار همکاری با پروفسور کرم زاده نیز چهره ماندگار این دانشگاه در علوم ریاضی کشور را داریم که نه تنها سرمایه استانی بلکه کشوری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.