پارالمپیک ریو؛

ارم: سکوهای قهرمانی ریو به نام تیراندازان ایران است

ملی پوش تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین گفت: سکوهای ریو را نشان گرفتیم و مانند مسابقات جهانی عنوان قهرمانی را به نام ایران می زنیم.

به‌گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سمیرا ارم متولد سال64 در شیراز و کارشناس ارشد شیمی تجزیه است که با70 درصد معلولیت نشان داد هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع اراده آدمی در کسب مدال طلای مسابقات جهانی شود.

سمیرا ارم در بخش تپانچه بادی تیمی بانوان ماده P2 در مسابقات جام جهانی تیراندازی معلولان در کرواسی  ضمن رکورد شکنی موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان و نشان طلا شد. در رقابت‌های بخش انفرادی همین ماده، سمیرا ارم برای دومین بار موفق شد مدال طلا را به گردن آویخت و سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو را کسب کرد.

سمیرا ارم در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در 2 سالگی به علت تب بالا دچار معلولیت 70 درصدی شدم اما این اتفاق از اراده ام کم نکرد و تا مقطع فوق لیسانس تحصیلاتم را ادامه داد. معلولیتم را نعمتی از سوی خدا می‌دانم با این اتفاق توانستم از کمترین امکانات بهترین استفاده را ببرم و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنم.

وی ادامه داد: از سال 91 وارد ورزش جانبازان و معلولین شدم و در ابتدا در رشته والیبال نشسته فعالیت کردم تا اینکه به علت علاقه به رشته های انفرادی وارد تیر اندازی شدم.سال 93 در رقابت های قهرمانی و لیگ کشور شرکت کردم و توانستم به ترتیب در این رقابت ها اول و دوم شوم و این اتفاق باعث ورود من به تیم ملی شد.

ارم افزود: به صورت حرفه‌ای به تیراندازی مشغول هستم. تیراندازی یک آرامش ذهنی خوبی به من می‌دهد و من همزمان با کار تیراندازی کارشناسی ارشد نیز قبول شدم در حین امتحانات پایان ترم دیدم که مکمل خوبی برای تحصیلم است و این یکی از دلایلی است که مصمم شدم تیراندازی را ادامه دهم.

وی در ادمه عنوان کرد : یک ماه پس از ورودم به تیم ملی در مسابقات ترکیه شرکت کردم که در نخستین مسابقه توانستم در بین هشت نفر نخست قرار گیرم و در رکوردگیری نیز نفر دوم شدم. در فینال به دلیل کم تجربگی موفق به کسب نتیجه نشدم اما در مسابقات بعدی که در کرواسی برگزار شد بین 47 کشور دنیا و هم از نظر تیمی و انفرادی در جایگاه قهرمانی قرار گرفتم و باعث افتخار است که رکورد تیمی جهان را به نام ایران جابه‌جا کردیم.

ارم تصریح کرد: در رقابت های کرواسی وقتی سه پرچم ایران بالا می‌رفت از شدت شوق اشک می‌ریختم  و آرزوی کودکیم در جلوی چشمانم محقق شد. 

وی عنوان داشت: در مسابقات جهلانی استرالیا به مدال نقره دست یافتم و در آخرین رقابت ها پیش پارالمپیکی که به میزبانی آلمان برگزار شد موفق به کسب طلای تیم و رتبه چهارم انفرادی شدم.

ارم: سکوهای قهرمانی ریو به نام تیراندازان ایران است

وی درباره تاثیر ورزش در زندگی شخصی خود گفت: در هر مرحله از مسابقات و اردو های تیم ملی تجربیاتی را اندوختم که نگاه هم را به زندگی تغییر داد و باعث رشد و تعالی من در زندگی شد و به حدی موثر بود که توانستم برای اطرافیانم یک الگو باشم.

اسلحه ام را دوست دارم

ارم افزود: من اسلحه ام را دوست دارم و شوق ورزش را مدیون علاقه ام به رشته تیراندازی و سلاحم می دانم و فکر می کنم ارتباط با تجهیزات یک رشته به پیشرفت ورزشکار کمک زیادی می کند.
تیم ملی فاتح ریو می شود

وی درباره وضعیت تیم ملی گفت: اکنون شرایط تیم،کادر فنی و ملی پوش به اندازه ای خوب است که برای مسابقات پارالمپیک روز شماری می کنیم و مطمئن هستم تیم ملی سکوهای ریو را به نام خود می کند و مانند مسابقات جهانی شاهد بالا رفتن پرچم ایران در ریو باشیم.

ارم ادامه داد: اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتیم و از نظر روحی و تکنیکی آمادگی تیراندازان بالا است و با اطمینان به ریو اعزام خواهیم شد.

وی درمورد هیات ورزش جانبازان و معلولین استان فارس گفت: امکانات هیات افزایش یافته و تیم تیراندازی این هیات آماده مسابقات آزاد کشور است و من هر کاری برای پیشرفته تیم استان خودم می کنم و در کنار مربیان این تیم برای راهنمایی تیراندازان حضور خواهم داشت.

ملی پوش تیم تیر اندازی در پایان خاطر نشان کرد:در ورزش مهم‌ترین هدفم پاراالمپیک است اما نگرانی و درگیر ذهنی من اشتغال است چون این رشته هزینه‌های زیادی دارد و من باید امکانات مالی مناسبی داشته باشم.البته تمام تلاشم را می کنم که تا با کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشور بتوانم ورزشکاران پارالمپیکی باشم که از وعده استخدام دولتی استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار