نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ؛

لزوم توجه مسئولان به رعایت حجاب و عفاف در محیط کار

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رعایت حجاب و عفاف در محیط کار ضروری است پس مقامات و دست‌اندرکاران نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در همایش تجلیل از فعالان عرصه حجاب و عفاف که در سالن اجتماعات شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف در محیط کار به معنای واقعی کلمه ضروری است پس مقامات و دست‌اندرکاران باید به این موضوع توجه کنند.

وی در مقوله مربوط به حجاب و عفاف موضوع محیط خانواده و محل کار را قابل بررسی دانست و ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در محیط خانواده موضوع حجاب، حیا و عفت نهادینه شود، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان در جامعه تاثیر مثبتی بر جای گذاشت.

ایشان ضمن ابراز ناخشنودی از اینکه یک عده گاهی ادعا و دغدغه حجاب و عفاف دارند ولی درون خانواده، مجالس، بیرون از محیط منزل و ... آن را رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: این موضوع تاسف‌آور است، در یک جامعه اسلامی خانواده‌هایی هستند که خودشان را با معیارهای دینی تطبیق نمی‌دهند.

امام جمعه ارومیه در ارتباط با لزوم رعایت این دستور دینی و رفتار انسانی در محل کار نیز، گفت: مدیران و مقامات مکلف هستند چنانچه زیر بیرق ولایت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و از این نظام ارتزاق دارند از معیارهای مشخص شده توسط حکومت تبعیت کنند.

استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه با اظهار اینکه در هیچ نقطه‌ای از دنیا به کارگزاران اجازه داده نمی‌شود برخلاف معیارها و اصول بنیادین حکومت رفتار کنند، بیان داشت: همان طور که مدیران و مقامات موظف هستند مصوبات اداری و عمرانی را اجرایی کنند باید به موضوع عفاف و حجاب نیز دقت داشته باشند، همچنین مقامات بالادستی توجه به این مقوله را از مدیران میانی مطالبه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی پایبندی به این موضوع را یکی از مهم‌ترین معیارها برای گزینش افراد جهت استخدام دانست و اضافه کرد: در صورت سلامت اخلاقی محیط کار در آن مکان بازدهی بیشتر و بالاتر می‌رود.

قریشی با اظهار اینکه بر اهمیت و لزوم رعایت این دستور دینی از پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصوم(ع) و سایر اولیای دینی توصیه‌ها، روایات و احادیث زیادی رسیده است، گفت: باید برای تامل و دقت در نهایت عمل به آنها قدم برداشت.

وی به تبلیغات کشورهای غربی نسبت به لازم نبودن موضوع تفکر و اندیشه اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع کاملا برخلاف آموزه‌های اولیای الهی است، چرا که به واسطه اندیشیدن ابنای بشر به خود اجازه سقوط در منجلاب گناه را نمی‌دهند.

امام جمعه ارومیه استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای را یکی از دلایل سست شدن نهاد خانواده، از بین رفتن فرصت عمر، شیطان صفت شدن انسان‌ها دانست و بیان داشت: بنابراین باید ضمن حفظ هوشیاری در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حجاب ، عفاف ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.