سلطانی فر در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016:

حفظ آثار باستانی، حفظ هویت ملی است

رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی گفت: یکی از ابزار حركت به سمت توسعه و جهاني شدن حفظ ميراث ارزشمند گذشتگان و انتقال آن به نسل های آینده است.

حفظ آثار باستانی، حفظ هویت ملی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، سلطاني فر رئيس سازمان گردشگري و میراث فرهنگي، در اجلاس سراسري شوراها و شهرداران 2016 که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: يكي از مهم ترين طرح هاي توسعه پايدار، موقعيت فرهنگي هر كشوري است كه با حفظ آثار فرهنگي مادي ملموس و غير ملموس به دست می آید.

وي افزود: مديريت شهري بايد با تاكيد بر ارزش آثار به جا مانده از گردشگري به انتقال ميراث فرهنگي و هويتي به نسل آينده اهتمام ورزند كه اين خود در گرو همبستگي همه نهاد هاي دولتي است.

وي گفت: پايداري، عنصر مهمي در معماري اسلامي است كه متمايز كننده آثار فرهنگي كشور ما به حساب می آید و در زمينه هاي توسعه گردشگري و توجه به آثار از مجموعه نهادهاي متعالي و نظام مند است.

به گفته سطای فر مقوله ي زير ساخت نرم در توسعه ي گردشگري براي رشد شهري نه تنها لازم بلكه حائز اهميت است كه دارا بودن عنوان قطب گردشگري منطقه ،صنايع دستي شناخته شده و قرار گرفتن در جاده ابريشىم نشانگر اين موضوع است.

وي اظهار داشت: سهم گردشگري بخش توريسم 3.1 در سال گذشته بود كه اين شاخص نشان دهنده ظرفيت بالاي گردشگري و لزوم توجه به بسترهای افزايش ظرفيتی گردشگری است، بنابراين مي توان گفت، هويت شهري ارتباط مستقيمي با هويت آثار باستاني به خصوص اثاري كه واجد ارزش هاي فرهنگي هنري فاخر ملي و فرا ملي هستند، دارد.

رئیس سازمان گردشگری افزود:  در دولت يازدهم توجه و امنيت گردشگري در سبد صنعت با همكاري شوراها و شهرداري ها فراهم شده كه در ترويج عملي شعار گردشگري براي همه سازمان ملل و امكان دسترسي تمام افراد به جاذبه هاي گردشگري با هر وضعيت معيشتي تا حد زیادی میسر شده است.

وي در پايان از ايجاد يك سيستم گردشگري مجازي و نوآوري در صنعت توريسم در آینده اي نزديك خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار