لزوم کاهش میزان مالیات بر پروژه‌های پژوهشی

اعمال مالیات بر پروژه‌های تحقیقاتی باعث نارضایتی برخی روسای دانشگاهها شده و آنها بر کاهش این میزان تاکید دارند.

محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اعمال مالیات 20 درصدی بر پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی، گفت: روسای دانشگاه‌های برتر کشور معتقد هستند که اعمال مالیات بر پروژه‌های تحقیقاتی موجب کند شدن روند اجرای پژوهش‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست کردیم که نظرات روسای دانشگاه‌ها مبنی بر معافیت مالیاتی طرح های تحقیقاتی یا کمتر شدن میزان اعمال مالیات بر آنها به هیات دولت اعلام شود.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری نیز در این باره بیان کرد: خواسته معاونان پژوهش و فناوری این است که اجازه جابجایی بودجه پژوهشی داده نشود و با توجه به محدودیت‌های مالی در بخش‌های پژوهشی و فناوری، لازم است برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی تلاش و برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سهم پژوهش در سال‌های گذشته با کاهش مواجه شده، تصریح کرد: برای جبران کسری اعتبارات در حوزه‌های پژوهشی باید برخی الزامات قانونی دستگاه‌های مختلف اجرایی حذف شود و با رویکرد اقتصاد مقاومتی مسئله را پیش ببریم.

احمدی با اشاره به مشکلات پیش آمده از طریق پرداخت مالیات حوزه پژوهش در کشور گفت: باید سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه معافیت های مالیاتی بخش پژوهش و فناوری اقدامات مناسبی انجام دهد تا از این طریق شاهد رونق روز افزون فعالیت‌های پژوهشی در کشور باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار