کمالوندی خبرداد؛

درز اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای/ اعتراض ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی

جمهوری اسلامی ایران به درز اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

اعتراض ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بهروز کمالوندی" درباره افشای بخشی از برنامه بلند مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران که در آسوشیتدپرس منتشر شده است، افزود: بخش هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند. تلقی ما این است که از آژانس درز کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلند مدت هسته‌ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس ارائه می‌کند.

وی همچنین در خصوص مذاکرات با طرف روسی برای فروش 40 تن آب سنگین به روسیه اظهار داشت: مذاکرات در این خصوص در جریان است هم بنده با آقای اسپاسکی همتای روس و هم همکاران ما در وین در حال مذاکره در این باره هستیم.

معاون سازمان انرژی اتمی در خصوص قیمت فروش آب سنگین به روسیه هم گفت: هنوز قیمت نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم پیشتر گفته بود: ما از آژانس خواسته ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند؛ البته توافق کردیم که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  آن طور که آسوشیتدپرس اعلام کرده است یک دیپلمات، بخشی از این برنامه را اعلام کرده است که اگر دقت کرده باشید، گفته است «قابل قبول نیست که ایرانی ها پس از سال دهم از اجرای برجام یکباره اوج بگیرند» که جنبه مثبت داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
به به هر دم از این باغ بری میرسد قابل توجه اقایون که به حرف رهبری کوش نکردن
آخرین اخبار