مشهد؛

مجهز شدن چاه‌های آب صنعتی و خدماتی به کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به موفقیت بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی تجهیز همه ی چاه های غیر کشاورزی به ابزار های کنترل بهره برداری هوشمند نیز آغاز شد.

مجهز شدن چاه‌های آب صنعتی و خدماتی به کنتور هوشمندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمد حسین جعفری گفت : تا ابتدای امسال نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی با همکاری و مساعدت بهره‌برداران فهیم، با پیشرفت بیش از 95 درصد به انجام رسیده است.

وی افزود: با عنایت به این که کنتور های هوشمند آب و برق قبلی برای چاه های کشاورزی با دبی نسبتا بالا و قیمت پایین تر طراحی شده بود قرار بر این شد برای اندازه گیری چاه هایی با دبی کمتر همچون چاه های صنعتی و خدماتی از سایر انواع کنتورهای هوشمند حجمی مورد تائید وزارت نیرو بهره گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: کنتورهای هوشمند حجمی جدید، با بهره‌گیری از سیستم اندازه‌گیری جریان آب به روش الکترومغناطیسی، دارای دقت بالاتری در اندازه‌گیری آبدهی‌های کمتر بوده و متناسب با وضعیت چاه‌های غیر کشاورزی طراحی و ساخته‌شده است.

مهندس جعفری گفت : با نصب گسترده این کنتورها بر روی چاه‌های غیر کشاورزی اعم از صنعتی، دام و طیور، خدمات و حتی چاه‌های آب شرب، در آینده نزدیک پایش و کنترل بهره‌برداری تمامی چاه‌های استان، به‌صورت کاملاً هوشمند و از راه دور صورت گرفته است و قدمی بزرگ درراه کنترل بحران آب زیرزمینی با مدیریت جامع منابع و مصارف برداشته شود.

وی افزود :این کنتورها با هزینه نسبتاً پائین و کارایی قابل‌قبول برای چاه‌های کشاورزی با آبدهی بالاتر تولید و نصب گردیدند و اکنون فرایندهای کالیبراسیون و شارژ کنتورهای مذکور در حال انجام بوده و این کنتورها در مدار بهره‌برداری قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.