تقابل های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

خودزنی آبی نفتی در جدال شاگردان دایی و منصوریان/ سد محکم سیدجلال مقابل سایپا

در هفته نخست لیگ شانزدهم، 22 بازیکن و 2 سرمربی به مصاف تیم های قبلی خود می روند.

خودزنی آبی نفتی در جدال شاگردان دایی و منصوریان/ سد محکم سیدجلال مقابل سایپابه گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری هشت دیدار برگزار می شود. در همین هفته نخست 22 بازیکن و 2 سرمربی به مصاف تیم های قبلی خود می روند که بی شک تقابل استقلال و نفت با 9 بازیکن و یک سرمربی رکورددار این هفته است. 

همچنین در بازی تراکتورسازی و استقلال خوزستان هیچ بازیکنی با تیم سابق خود رو در رو نمی شود.

استقلال تهران - نفت

پنج بازیکن و البته سرمربی آبی های پایتخت، سابقه حضور در نفت تهران را دارند.

امین حاج محمدی مدافع میانی استقلال در سه و نیم فصل بازی برای نفت، آمار 73 بازی و چهار گل را ثبت کرد و با این تیم به نایب قهرمانی جام حذفی 1393.94 رسید. رتبه سوم لیگ سیزدهم و چهاردهم هم در کارنامه حاج محمدی با نفت به چشم می خورد.

علی قربانی مهاجم جدید استقلال هم بین سال های 1392 تا 1395، امید اول خط حمله زردپوشان پایتخت به شمار می رفت. قربانی در 70 بازی برای نفت 18 گل به ثمر رساند و با این تیم یک نایب قهرمانی جام حذفی، 2 عنوان سومی در لیگ برتر و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2015 را تجربه کرد.

وریا غفوری دفاع راست ملی پوش استقلال سابقه 2 سال حضور در نفت و انجام 63 بازی و زدن سه گل را دارد. رتبه سوم لیگ سیزدهم حاصل تلاش غفوری در جمع نفتی ها است.

یعقوب کریمی آچار فرانسه آبی ها بین سال های 1390 تا 1392، 56 بازی برای نفت انجام داد و 11 گل به ثمر رساند.

میلاد زکی پور مدافع جوان آبی ها که انتقالش از نفت، حاشیه های زیادی را در پی داشت، هم در لیگ پانزدهم شش بازی برای زردپوشان پایتخت به میدان رفت.

در سوی مقابل چهار بازیکن نفت سابقه بازی در استقلال را دارند.

محمد قاضی مهاجمی که به تازگی به عضویت نفت درآمده در لیگ سیزدهم و نیم فصل نخست لیگ چهاردهم، پیراهن آبی ها را به تن کرد و در 56 بازی 16 بار موفق به گلزنی شد.

میلاد فخرالدینی مدافع راست نفت هم که تا آستانه به توافق نرسیدن با این تیم پیش رفت، از سال 1393 تا 1395، آمار 51 بازی و 2 گل را برای استقلال ثبت کرد. وی با استقلال به فینال جام حذفی رسید.

ایمان مبعلی هافبک طراح نفت در لیگ دهم و لیگ قهرمانان فصل 2014، 40 بازی برای استقلال انجام داد و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ دست یافت.

توحید غلامی هافبک جدید نفت هم بین سال های 1389 تا 1391، 13 بار پیراهن آبی پوشان را به تن کردو با این تیم قهرمانی جام حذفی 1390.1391 و نایب قهرمانی لیگ دهم را کسب کرد.

اما شاید شاه مهره تقابل های هفته نخست رویارویی علی رضا منصوریان و کادرفنی اش با نفت باشد. علی منصور، محمد خرمگاه، علی چینی، صالح مصطفوی و مهدی خانبان 2 فصل موفق را در جمع زردپوشان پایتخت پشت سر گذاشتند و با صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا، رتبه سومی لیگ چهاردهم و پنجمی لیگ پانزدهم و نایب قهرمانی جام حذفی سال 1393.94 با کارنامه ای خوب به استقلال آمدند.

سپاهان - پدیده

چهار بازیکن کنونی پدیده سابقه بازی در پرافتخارترین تیم لیگ برتر را دارند.

حسن جعفری مدافع راست پدیده که به تازگی دوران آسیب دیدگی ناشی از پارگی رباط صلیبی را پشت سر گذاشته در چهار فصل بازی برای زردپوشان دیار نصف جهان، آمار 63 بازی را ثبت کرد و با سپاهان به قهرمانی لیگ یازدهم و جام حذفی 1391.92 رسید.

شهاب گردان با سابقه کاپیتانی در سپاهان در نقل و انتقالات به جمع شاگردان رضا مهاجری اضافه شد. وی در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم به سپاهان رفت و در 3/5 فصل حضور در این تیم، 62 بار وظیفه حراست از دروازه را به عهده داشت. قهرمانی لیگ چهاردهم و جام حذفی 1392 در کارنامه افتخارات گردان همراه با سپاهان به چشم می خورد.

محمدرضا ناصحی کاپیتان پدیده در یک فصل و نیم بازی برای سپاهان، قهرمانی لیگ یازدهم را کسب کرد.

محمد حسین مرادمند مدافع اصفهانی پدیده از سال 1391 تا 1394، آمار 16 بازی و یک گل برای سپاهان را ثبت کرد و قهرمانی لیگ برتر یازدهم و چهاردهم را با این تیم به دست آورد.

سایپا - پرسپولیس

جلال حسینی برترین مدافع لیگ پانزدهم و واپیتان کنونی پرسپولیس بین سال های 1384 تا 1388، 128 بار پیراهن نارنجی پوشان آن زمان البرزنشین فوتبال کشورمان را پوشید و هشت گل به ثمر رساند. سید جلال با سایپا قهرمانی لیگ ششم را کسب کرد.

غلامرضا رضایی مهاجم ریزنقش سایپا از سال 1389 تا نیم فصل نخست لیگ سیزدهم در پرسپولیس آمار 90 بازی و 13 گل را ثبت کرد. قهرمانی جام حذفی 1389.90 و نابب قهرمانی این رقابت ها در سال 1392 دست آورد رضایی در جمع سرخ پوشان پایتخت است.

ابراهیم شکوری مدافع چپ و کاپیتان دوم سایپا هم بین سال های 1388 تا 1391 در 63بازی برای پرسپولیس، یک گل به ثمر رساند و با این تیم 2 بار قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.

سیاه جامگان - ذوب آهن

علی رضا نورمحمدی و محمد رضا خانزاده 2 مدافع سیاه جامگان سابقه بازی در جمع سبزپوشان دیار نصف جهان را دارند.

نورمحمدی که این فصل با بستن بازوبند کاپیتانی سیاه جامگان به میدان می رود از سال 1381 تا 1386، 59 بار پیراهن ذوب آهن را به تن کرد.

محمدرضا خانزاده هم از نیم فصل دوم لیگ دوازدهم تا پایان لیگ سیزدهم، در 20 بازی برای ذوبی ها به میدان رفت.

فرهاد کاظمی سرمربی کنونی سیاه جامگان در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم، هدایت ذوب آهن بحران زاده را به دست گرفت و در رقابت  پلی آف مانع از سقوط این تیم به دسته اول شد.

صبا قم - صنعت نفت آبادان

منصور تنهایی مهاجم جدید صبا در فصل 1392.93، 13 بار با پیراهن طلایی پوشان خوزستان به میدان رفت و 2 گل به ثمر رساند.

همچنین آرام عباسی مدافع جوان صنعت نفت هم در لیگ چهاردهم، سه بار پیراهن صبا را به تن کرد.

فولاد - ماشین سازی

بهمن کامل مدافع میانی ماشین سازی بین سال های 1393 تا 1395، 50 بازی برای فولاد انجام داد.

گسترش فولاد - پیکان

پیمان رنجبری هافبک طراح پیکان، در لیگ سیزدهم هفت بازی برای گسترش فولاد انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار