برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز جامعه جهانی با حوادث تروریستی

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: برخورد دوگانه و تبعیض آمیز جامعه جهانی با حوادث تروریستی و عدم تحرک سازمان ملل و خاضع شدن این سازمان در مقابل دلارهای نفتی برخی کشورهای بزرگ منطقه همه و همه مشوق این حرکات خواهد بود.

میرمسعود حسینیان کارشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران در واکنش به حادثه تروریستی در دهمزنگ اظهار داشت: طی چندین روز گذشته شاهد حوادث خونبار و تاسف باری درسطح جهان بودیم که نتیجه‌ای جز کشتار زنان و مردان و کودکان و بجا گذاشتن ویرانی‌های گسترده نداشت!

وی افزود: از حادثه انفجار در کراده بغداد تا حمله تروریستی در سامرا و حمله انتحاری در نیس فرانسه و گروگانگيري در نقاط مختلف حتی در کلیساها و بالاخره انفجار و کشتار بیش از سیصد نفر در افغانستان که طبعا آخرین آن هم نخواهد بود همه و همه نشان از گسترش فرهنگ تخاصم و افزایش روحیه انسان‌ستیزی و تفکر نفی دیگران دارد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: اندیشه‌ای که خاستگاهی مشخص دارد و قرائن تاریخی و شواهد و مستندات موجود کاملا بر ساختگی بودن آن و نیز پشتیبانی و حمایت آن از سوی برخی کشورها و دول بزرگ منطقه و جهان دلالت دارد. اندیشه‌ای که جز خود را کافر دانسته و با جمود فکری و انجماد عقلی و خشک سری؛ هیچ منطقی را نمی‌پذيرد.

حسینیان گفت: تفکری که آلت دست سیاسیون جهان قرار گرفته و تا آن زمان که دربست در اختیار ایشان بود از حمایت مطلق آنان نیز برخوردار و لکن از آن زمان که کمی با سیاستهای ایشان در اصطکاک قرار گرفت ظاهرا قصد سرکوب و اطفای آن را دارند گرچه پشت صحنه و سیاستهای اصلی ایشان همچنان پشتیبانی غیر مستقیم از این گروهها در جهت بهره برداری های خاص می‌باشد.

وی با بیان اینکه آنچه در این میان نقش جامعه جهانی و مجامع حقوق بشری در جلوگیری از بروز و گسترش چنین خسونتهايي است قابل توجه است، تصریح کرد: جوامع و مجامعی که ادعای حقوق بشری دارند باید دراین باره اندیشه کنند؛ باید ریشه‌های این تفکر خشکانده شود؛ راههای تمويل و پشتیبانی مادی؛ سیاسی و نظامی آنها بسته شود باید از طرق فرهنگی با این اندیشه برخورد شود.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: تا هنگامی که سیاستهای جهانی و سیاستهای رسانه‌ای و تبلیغی بنگاههای خبر‌ی دنیا بر مبنای تفرقه‌افکنی، دشمن تراشی، اسلام هراسی؛ ایجاد تفرقه مذهبی و نژادی و اجتماعی؛ کینه‌ورزی و کینه‌توزی و کینه‌پراکنی باشد این حوادث استمرار خواهد داشت.

حسینیان با اشاره به اینکه باید جامعه جهانی ضمن روشنگری نسبت به این حوادث تلاش کند تا عوامل رشد و توسعه این‌گونه اندیشه‌ها کنترل و منابع حمایتهای مالی سیاسی نظامی این گروهها خشکانده شود، بیان داشت: سکوت این مجامع در قبال برخی حوادث تروریستی و فریاد برآوردن در قبال برخی دیگر و برخورد دوگانه و تبعیض آمیز با این حوادث و نیز عدم تحرک سازمان ملل و از همه مهمتر خاشع شدن و خاضع شدن این سازمان در مقابل دلارهای نفتی برخی کشورهای بزرگ منطقه همه و همه مشوق این حرکات خواهد بود و در مقابل روشنگری نسبت به اهداف این گروهها و حامیان آنها؛ معرفی اسلام حقیقی و راستین از سوی مجامع اسلامی وجهات ذیربط در کشورهای اسلامی ؛ جلوگیری از انتشار مطالب تفرقه افکن و کینه افزا؛ محکوم نمودن جنایات تروریستی در تمامی نقاط دنیا اعم از تروریسم دولتی و غیر دولتی! می‌تواند از جمله راهکارهای کاهش این‌گونه حوادث باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.