پرداختن به کارآفرینی اقدامی مهم در راستای تجاری سازی ایده‌ها

مدیرکل دفتر برنامه ريزي امور فناوری وزارت علوم از پرداختن به کارآفرینی به عنوان اقدامی مهم در راستای تجاری سازی ایده‌ها و لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه فناوری خبر داد.

خسرو پيری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پژوهش و فناوری در تولید علم و تبدیل به ثروت نقش اثرگذاری دارد. 

وي با بیان اینکه فعالیت دانشگاه و بخش صنعت باید در کنار هم و به‌ هم ‌پیوسته باشد، افزود: آموزش و كارآفرينی می تواند همانند پژوهش و فناوری در تبدیل علم به ثروت سهم داشته باشد. 

پیری دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و آزمایشگاه‌ها را سه رکن اساسی در رشد علم و فناوری دانست و بیان کرد: در حال حاضر فعالیت جدی صورت گرفته و به این منظور کارگروهی در دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تشکیل شده است.

مديركل دفتر برنامه ريزی امور فناوری وزارت علوم با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌های کارآفرین در روند توسعه کشور، تصریح کرد: کارگروهی در راستای بررسی نقش دانشگاه‌های کارآفرین و موارد لازم برای اقدام به کارآفرینی بیش از گذشته تشکیل شده که یکی از اقدامات مهم در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها است.

پیری با اشاره به استقبال دانشگاه‌ها از نوآوری و ایده‌های خلاق بیان کرد: در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری بیش از 10 دانشگاه بزرگ، متخصصان و خبرگان عرصه علم (طی شش ماه فعالیت و بررسی) برای تدوین آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، همكاری صميمانه و تنگاتنگ داشته اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، اظهار داشت:‌ دستورالعمل تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان چند روز گذشته در راستای بهبود ارائه کیفیت خدمات و قانونمند شدن بیش ‌از پیش  ابلاغ شد. به‌وسیله این آیین‌نامه چارچوب‌های لازم برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین‌شده و در اختیار متقاضیان تأسیس شرکت در دانشگاه ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه فناوری عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در زمینه رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار ضروری است؛ چراکه مردم باید نسبت به فعالیت‌ها و محصولات این شرکت‌ها اطلاعات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.